bazarnews

کد خبر: ۸۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار گرفتن در در فاصله نزدیک یک متری هر تابش الکترومغناطیسی به ‌مدت طولانی ضرر دارد اما تاکنون هیچ مستندی در زمینه مضر بودن فناوری 5G برای سلامتی و حوزه خدمات عمومی حمل و نقل رصد نشده است.

 وحید یزدانیان در نشست خبری همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که به صورت مجازی برگزار شد، درباره اخبار و شنیده‌ها مبنی‌بر خطرات فناوری 5G اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه مطالعات و احتمالات روند سازندگی و توسعه را تعطیل کنیم. البته بر این باور هستیم که باید امنیت مردم ما حفظ شود. پروژه‌ها و تحقیقات مفصلی درباره تابش امواج الکترومغناطیس با نهادهای مسوول انجام دادیم و این پروژه‌ها ما را به این نتیجه رساند و به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم ارائه کردیم که این تابش‌ها برای سلامتی مردم مضر نیست.

وی ادامه داد: البته اگر شما در فاصله نزدیک یک متری آنتنی به مدت طولانی قرار بگیرید، ضرر دارد و هر تابش الکترومغناطیسی این زیان را خواهد داشت. اما در زمینه 5G که یک فناوری نو است، تا کنون هیچ مستندی در زمینه مضر بودن این فناوری برای سلامتی و حوزه خدمات عمومی حمل و نقل رصد نشده است. ما مطالعات حوزه 5G‌ را هم در زمینه تابش و غیرتابش انجام می‌دهیم و به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم. توسعه و سازندگی کشور را نمی‌توان معطل این موارد کرد. فناوری 5G آمده و در دنیا استفاده می‌شود.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: