bazarnews

کد خبر: ۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال خراسان رضوی با تولید ۶۴ هزار تن گوشت قرمز رتبه نخست تولید آن را کسب کرده است.

حسن جعفری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم تولید گوشت قرمز درخراسان رضوی  امسال تاکنون روند افزایشی داشته بطوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد بیشتر شده است.

وی افزود: خراسان رضوی همچنین در این مدت با ۳.۵ درصد رشد نسبت به پارسال ۸۹۳ هزار تن شیر تولید کرد و در این حوزه رتبه سوم کشور را به دست آورد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به دیگر تولیدات خراسان رضوی ادامه داد: امسال ۱۲۷ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۲ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و عرضه شده است.

جعفری با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه تولید مواد پروتئینی جزو استان‌های مهم و قطب کشوری محسوب می‌شود. بیان کرد: خراسان رضوی در تولید گوشت مرغ رتبه پنجم و در تولید تخم‌مرغ جایگاه چهارم را در میان استان‌های سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: حجم قابل توجه تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ از سوی دامپروران و پرورش‌دهندگان طیور در خراسان رضوی، موجب تولید مازاد مصرف داخلی استان و صدور این مواد مهم غذایی از خراسان رضوی به دیگر استان‌های کشور شده است.

ایلنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: