bazarnews

کد خبر: ۸۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید در شرقی ترین و غربی ترین مناطق و نواحی اصفهان کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی و گردشگری صورت بگیرد در این راستا از طریق تسهیلات اشتغال روستایی می‌توان اقدامات جدی انجام داد.

حجت الله میرزایی شامگاه روز شنبه در دیدار با معاونان استاندار اصفهان افزود: سرمایه گذاری جدی در شرق اصفهان در زمینه تغییر الگوی کشت و توسعه بوم‌گردی با توجه به ظرفیت‌ها باید انجام شود.

وی گفت: استان اصفهان دست کم ۲ قرن پیشینه صنعتی دارد که بسیار حایز اهمیت است.      میرزایی ادامه داد: تعداد زیادی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و طبقات مختلف کارگری و کارفرمایان بزرگ صنعتی در این استان شکل گرفته است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها یک بنگاه اقتصادی وجود دارد اما در اصفهان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولادمبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه و ذوب آهن با بیش از پنجاه سال سابقه فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان تمایل به ایجاد کسب وکار خصوصی وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه اصفهان جز چهار استان مهاجرپذیر کشور است، اظهار داشت: در هر منطقه که سرمایه گذاری صنعتی بیشتر است نرخ بیکاری بیشتر است زیرا در آن منطقه جمعیت و مهاجرت افزایش می‌یابد.

وی گفت: در زمان حاضر نرخ بیکاری در شهرستان‌های مبارکه، لنجان و کاشان بیشتر است و این در حالیست که در شهرستان فریدن پایین ترین نرخ بیکاری را شاهد هستیم.

میرزایی بیان کرد: برای مناطق صنعتی آموزش فنی و حرفه‌ای نقش موثری دارد اما بعد از تحریم و تورم‌ها فنی و حرفه‌ای با مشکلات متعددی مواجه شدند به صورتی که تنها چهار درصد از بودجه ان‌ها عملیاتی شد.

وی اظهار داشت: باید در اصفهان الگوی آموزش‌ همجوار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند ذوب آهن، فولادمبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی تشکیل شود به گونه‌ای که کارگاه و تجهیزات را بنگاه‌ها و آموزش را فنی و حرفه‌ای برعهده بگیرد.

به گفته معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرمایه انسانی قدرتمندی در اصفهان وجود دارد اما کمبود نیروی کار ماهر و مهاجرپذیر بودن مشکلاتی را برای این استان و افزایش نرخ بیکاری آن ایجاد کرده است.         در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

برچسب ها: اصفهان ، بوم گردی ، گلخانه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: