bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
فرماندار عجب‌شیر، حمایت از طرح‌های کشاورزی را زمینه‌ساز توسعه این بخش و فرصتی برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و آن را اولویت مسئولان در این شهرستان دانست.

عادل اصغرپور روز شنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مردم این شهرستان در بخش کشاورزی شاغل هستند، از این رو توجه به این بخش و رفع مشکلات آنان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این مسیر، اصلاح الگوی کشت و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است در این خصوص جهاد کشاورزی و کلیه ادارات مرتبط اقدامات جدی را انجام دهند.

فرماندار عجب‌شیر تصریح کرد: استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی از راهکارهای افزایش بهره‌وری و عملکرد در واحد سطح به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان باید در حوزه کشاورزی به جایگاه واقعی و برازنده خود برسد، بیان کرد: با پرداخت تسهیلات و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی می‌توان در مسیر افزایش بهره‌وری گام برداشت. 

«اصغرپور» بر لزوم به کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: کشاورزان با بروزرسانی سیستم آبیاری زمین‌های کشاورزی خود می‌توانند موجب افزایش راندمان تولید محصولات شوند.

به  گزارش ایرنا در این آیین از کشاورزان برتر استانی بخش کشاورزی شهرستان از جمله «حسین نورانی» از روستای هروان تولیدکننده نمونه محصول سیب زمینی با عملکرد تولید ۱۱۰ تن در هکتار تجلیل شد. 

«یوسف مصطفوی» از روستای «شیراز» تولیدکننده نمونه سبزی و صیفی نشائی با عملکرد ۱۶۰ تن در هکتار، «رضا عباسیان» از شهر «جوان‌قلعه» تدلیدکننده محصول ارگانیک گوجه درختی، «پروانه نوروزی» از روستای گل‌تپه به عنوان تسهیلگر نمونه زنان روستایی و «توران شعبانی» از روستای شیشوان، مدیرعامل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۳۳ نفر عضو فعال نیز در این آیین مورد قدردانی قرار گرفتند. 

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: