bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
باغات منطقه راوند کاشان به دلیل کمبود آب خشک شده است در حالی که با لطف الهی قنات بی‌آب این منطقه پرآب شده است اما امکان استفاده به دلیل انسداد مسیر انتقال آب میسر نیست.

پیگیری ها از اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان نشان می‌دهد که مسئولان مربوطه از این موضوع بی‌اطلاع هستند و امیدواریم با بررسی کارشناسان امکان استفاده از آب این قنات برای کشاورزان میسر شود.

یکی از کشاورزان منطقه راوند کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان اظهار داشت: مسیر آب قنات توسط شهرداری مسدود شده اما کشاورزان تلاش‌هایی در راستی بازگشایی مسیر آب قنات داشتند اما انتظامات شهرداری از این اقدام جلوگیری کرده است.

از مسئولان درخواست داریم تا به داد مردم و کشاورزان منطقه راوند کاشان برسند و دشت راوند را که به دلیل کمبود آب خشک شده است نجات دهند.

یکی دیگر از کشاورزان راوندی با بیان اینکه درختان این منطقه در طول سال هشت ماه آبیاری می‌شود اظهار داشت: کارتی شدن چاه‌های آب و خاموشی اجباری آنان باعث شده است تا آب کافی به درختان منطقه راوند نرسد و این موضوع باعث خشک شدن درختان شده است.

وی با بیان اینکه تمامی این اقدامات به دلیل سوءمدیریت برخی مسئولان است افزود: زیرساختی برای اصلاح الگوی کشت وجود ندارد و از سوی دیگر نیز راهکاری در این زمینه به کشاورز ارائه نشده است و برای اجرای آن نیز باید هفت خان رستم را پیمود.

تسنیم/

برچسب ها: کاشان ، باغات ، راوند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: