bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
با شیوع گسترده‌ی کرونا در استان خوزستان و اعلام وضعیت قرمز، وزیر بهداشت از مسافران عراقی به‌عنوان کانون شیوع کرونای جهش‌یافته خبر داد.

سعید نمکی خبر داد که به ‌دنبال ایجاد شرایط ویژه در خوزستان، مرزهای غربی با کشور عراق بسته شده است. وزیر بهداشت اعلام کرد که کرونای جهش‌یافته در قزوین و البرز بیش از سایر استان‌ها دیده شده؛ اما اکنون گرفتاری عمده در خوزستان است. به‌ گفته‌ی نمکی متأسفانه در شادگان به‌عنوان اولین کانون و سپس در رامهرمز، اهواز و آبادان، به‌شدت گرفتار ویروس کرونای انگلیسی شده‌ایم. این ویروس سرکش‌تر و مهاجم‌تر از ویروس قبلی است. برخلاف حرفی که ابتدا انگلیسی‌ها می‌ز‌دند، ویروس انگلیسی ابتلا و بیماری‌زایی و مرگ بالاتری نسبت به ویروس ووهان دارد

نمکی پیشنهاد کرد که مرزهای کشور به عراق از ایلام و کرمانشاه بسته شود؛ همچنین پروازهای استان خوزستان باید مدیریت شوند. به ‌گفته‌ی وزیر بهداشت، قرار شده است مسیر رفت و برگشت قسمت‌های شمال و شرق استان خوزستان که تا الان گزارشی از آلودگی به ویروس جهش‌یافته در آن‌ها وجود نداشته، به قسمت‌های دیگر استان قطع شود.

نمکی خاطرنشان کرد: «استان‌هایی مانند هرمزگان، ایلام، بوشهر، اصفهان و چهار محال و بختیاری که معمولاً پس از بروز خیز جدید بیماری در استان خوزستان گرفتار می‌شوند، باید به‌شدت مراقبت کنند.»

وزیر بهداشت با اعلام اینکه تنها راه مقابله با ویروس جهش‌یافته رعایت پروتکل‌ها است، اضافه کرد که رابطه‌ی مستقیمی بین کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر وجود دارد و  رعایت پروتکل‌ها در خوزستان به زیر ۱۰ درصد رسیده بود.

براساس آنچه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد، تاکنون ۶۲ مورد ابتلا به ویروس انگلیسی در کشور مشاهده شده است که ۷ نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند. علیرضا رئیسی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو صدا و سیما، اظهار کرد که یکی از مشکلات جدی ورود مسافران خارجی به کشور، تست‌ PCR جعلی است که ظاهرا تنها با یک میلیون تومان تهیه می‌شود.

زومیت/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: