bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
 بانک مرکزی نیجریه با صدور بخشنامه‌ای از تمامی بانک‌ها و سایر نهاد‌های مالی این کشور خواسته است تا هرچه سریع‌تر نسبت به مسدودسازی فوری حساب‌های بانکی مرتبط با فعالیت‌های رمزارزی اقدام کنند.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ بانک مرکزی نیجریه با صدور بخشنامه‌ای از تمامی بانک‌ها و سایر نهاد‌های مالی این کشور خواسته است تا هرچه سریع‌تر نسبت به مسدودسازی فوری حساب‌های بانکی مرتبط با فعالیت‌های رمزارزی اقدام کنند.

بانک مرکزی نیجریه به همه نهاد‌های مالی یادآور شده است که هرگونه مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با رمزارز‌ها یا ارائه خدمات پرداخت به صرافی‌های این حوزه ممنوع است.

در قسمت دیگری از این بخشنامه تاکید شده است که تمامی نهاد‌های مالی اعم از بانک‌های تجاری و موسسات مالی غیربانکی ملزم به احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه دادوستد رمزارز‌ها در سامانه‌های خود هستند. همچنین این نهاد‌ها باید حساب‌های بانکی متعلق به این اشخاص را سریعا مسدود کنند.
 
ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با رمزارز‌ها توسط بانک مرکزی نیجریه
بزرگترین صرافی رمزارز یعنی صرافی بایننس اعلام کرده است که صدور بخشنامه بانک مرکزی نیجریه مبنی بر تعلیق حساب‌های بانکی مرتبط با رمزارز‌ها تمامی واریز‌ها و برداشت‌ها با نایرا (پول رایج نیجریه) را تحت تأثیر قرار داده است.

بخشنامه بانک مرکزی نیجریه در راستای سیاست‌هایی است که پیش‌تر از سوی این بانک در سال ۲۰۱۷ با محوریت رمزارز‌ها صادر شده است. گفتنی است بانک مرکزی نیجریه قبلا نسبت به سوء استفاده از رمزارز‌ها در فعالیت‌های غیرقانونی، تأمین مالی تروریسم یا جرایم مالی هشدار داده بود.

از آن زمان موسسات مالی نیجریه از نگهداری یا دادوستد رمزارز‌ها منع شده اند و ملزم شده اند تا نسبت به شناسایی و احراز هویت مشتریان فعال در حوزه رمزارز‌ها و اطمینان از پایبندی آن‌ها به قوانین مقابله با پولشویی اقدام
کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: