bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
یک کیف پول یا wallet فهرستی از کلید‌های عمومی و خصوصی را نگه می‌دارد که کاربر می‌تواند با آن‌ها کار کند. یک کیف پول می‌تواند به تمام تراکنش‌های زنجیره بلوکی متعلق به کلید‌های عمومی ذخیره شده در آن ارجاع داده شود.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ یک کیف پول یا wallet فهرستی از کلید‌های عمومی و خصوصی را نگه می‌دارد که کاربر می‌تواند با آن‌ها کار کند. یک کیف پول می‌تواند به تمام تراکنش‌های زنجیره بلوکی متعلق به کلید‌های عمومی ذخیره شده در آن ارجاع داده شود.

وقتی در مورد ارسال و دریافت بیت کوین از طریق کیف پول صحبت می‌کنیم درواقع کیف پول به زنجیره بلوکی می‌گوید که یک تراکنش را رمزگشایی و یا قفل کند.

کیف پول میتواند بررسی کند که چه تراکنش‌هایی روی زنجیره بلوکی وجود دارد که در حال حاضر به وسیله آدرس تحت کنترل کیف پول قفل شده است و از این طریق یک فهرست موجودی حساب به دست آورد.

کلیه کیف پول‌های رمزارز مانند کیف پول‌های بیت کوین بر اساس نحوه نگهداری کلید خصوصی به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند.

کیف پول‌های سرد دسته‌ای هستند که کلید خصوصی را بدون اتصال به اینترنت و به صورت آفلاین نگهداری می‌کنند و تنها در موارد مورد نیاز (انتقال بیت کوین) به اینترنت متصل می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها به سبب شیوه نگهداری کلید خصوصی امنیت بیشتری دارند و از آن‌ها برای نگهداری بلندمدت بیت کوین می‌توان استفاده کرد.
 
بررسی کیف پول‌های بیت کوین
در طرف مقابل کیف پول‌های گرم وجود دارند که در آن‌ها کلید خصوصی با اینترنت در ارتباط است. یک کیف پول گرم لزوما به این معنا نیست که کلید خصوصی را در سرور‌های اینترنتی نگهداری می‌کند بلکه به معنی به اینترنت متصل بودن دستگاهی است که کیف پول بر روی آن نصب شده است. این نوع کیف پول‌ها به دلیل قرار داشتن در معرض خطرات بیشتر برای استفاده‌های روزمره و مبالغ کم مناسب هستند.
کیف پول‌های بیت کوین در تقسیم بندی دیگر به نوع فیزیکی و نرم افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های فیزیکی شامل دو نوع کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی است. کیف پول‌های نرم افزاری نیز به کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و تحت وب تقسیم می‌شوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: