bazarnews

کد خبر: ۸۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
کوین نوعی رمزارز است، که پلتفرم با بلاکچین اختصاصی خود را دارد و به طور مستقل کار می‌کند. فرق اصلی کوین با توکن را می‌توان این گونه بیان کرد که کوین‌ها هر کدام به طور جداگانه دارای بلاکچین مخصوص به خود هستند.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ کوین نوعی رمزارز است، که پلتفرم با بلاکچین اختصاصی خود را دارد و به طور مستقل کار می‌کند. فرق اصلی کوین با توکن را می‌توان این گونه بیان کرد که کوین‌ها هر کدام به طور جداگانه دارای بلاکچین مخصوص به خود هستند و این بلاکچین‌ها هر کدام سازوکار و روش خاصی را دنبال می‌کنند برای مثال در بلاک چین بیت کوین و اتریوم با اینکه هر دو آن‌ها یک کوین هستند، اما نحوه تولید آن‌ها بسیار با یکدیگر تفاوت دارد.


آلتکوین - Alt coin

به کوین‌هایی گفته می‌شود که بعد از بیت کوین راه اندازی شده اند و در بازار رمزارز‌ها به هر کوینی غیر از بیت کوین آلتکوین می‌گویند. التکوین از ترکیب دو کلمه alternative و coin تشکیل شده است و به معنی تمام کوین‌های جایگزین بیت کوین است.

نگاهی به برخی مفاهیم مهم در حوزه رمزارز‌ها

توکن

توکن نوعی رمزارز است با این تفاوت که بلاکچین جداگانه‌ای ندارد و از بلاکچین ارز‌های دیگر استفاده می‌کند. توکن‌ها معمولا برای یک پروژه خاص طراحی و تولید می‌شوند و کاربرد خاصی دارند. توکن‌ها از نظر طراحی و پیاده سازی بسیار ساده‌تر از کوین‌ها هستند، چرا که نیازی نیست هیچ بلاکچین جدیدی ایجاد شود. تقریبا اکثر توکن‌ها بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده اند و تعدادشان روز به روز اضافه می‌شود.


پول یا ارز فیات (بدون پشتوانه)

پول فیات یا بدون پشتوانه همان ارز دولتی است که از حمایت یک کالای فیزیکی مانند طلا یا نقره برخوردار نیست بلکه توسط دولت پشتیبانی می‌شود. ارزش پول فیات به جای ارزش کالای پشتیبان آن، مانند آنچه در پول با پشتوانه فیزیکی می‌بینیم، از رابطه بین عرضه و تقاضا و ثبات دولت صادرکننده آن تامین می‌شود. بیشتر ارز‌های کاغذی مدرن از جمله دلار ایالات متحده، یورو و ارز‌های بزرگ دیگر جهان، ارز‌های فیات هستند.

پول فیات کنترل اقتصاد را به دست بانک‌های مرکزی دولت‌ها می‌دهد، چون آن‌ها هستند که میزان چاپ اسکناس را تعیین و کنترل می‌کنند. در ایالات متحده در گذشته ارز این کشور دارای پشتوانه طلا بود. استاندارد طلا که پشتوانه ارز ایالات متحده یعنی دلار را ذخایر طلای دولتی قرار می‌داد در سال ۱۹۷۱ که ایالات متحده ارسال طلا به دولت‌های خارجی در ازای دلار ایالات متحده را متوقف کرد به طور کامل به پایان رسید.

نگاهی به برخی مفاهیم مهم در حوزه رمزارز‌ها
غیر متمرکز

غیر متمرکز در رمزارز یعتی مدیریت و کنترل در دست یک شخص یا سازمان نباشد و همه کاربران در مدیریت آن مشارکت داشته باشند. بسیاری از سیستم‌های دولتی و مالی متمرکز هستند. یعنی یک واسطه مدیریت و کنترل همه چیز را بر عهده دارد. هر کاربر رمزارز می‌تواند تبدیل به یکی از تایید کنندگان تراکنش‌ها شود و با همکاری دیگر کاربران شبکه را مدیریت کند. پس این تراکنش‌ها توسط یک شخص یا نهاد دولتی کنترل نمی‌شوند و این کار توسط تمام کاربرانی که تابید کننده هستند انجام می‌گیرد. پس اگر در این بین خطا یا تغییری از طرف یکی از کامپیوتر‌های متصل به شبکه بلاکچین صورت بگیرد بقیه کامپیوتر‌ها آن را تایید نمی‌کنند. در نتیجه به کل سیستم ضربه وارد نمی‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: