bazarnews

کد خبر: ۸۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به چرایی عدم وصول طرح استیضاح فرهاد دژپسند توسط هیات رییسه، گفت: از آنجا که رییس مجلس همچنان در حال مطالعه و ارزیابی موضوع است، هنوز اجازه اعلام وصول صادر نشده، اما به زودی این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس با اشاره به در خواست طیف وسیعی از نمایندگان برای استیضاح فرهاد دژپسند گفت: در خصوص سوءمدیریت های رخ داده در بورس، نزول شاخص های اقتصادی و به طور کلی استیضاح وزیر اقتصاد، حق با مردم و کارشناسان است. به هر حال دامنه وسیعی از سرمایه های مردم که با دعوت وزیر اقتصاد و سایر مسئولان، راهی بازار سرمایه شده بود از میان رفته است. کمترین واکنش در این شرایط، طرح پرسش، احضار و استیضاح متولی رسمی این حوزه یعنی وزیر اقتصاد است.

حاجی در ادامه، اما به مشکل دیگری اشاره می کند که بعد از سلب اعتماد مردم به بورس، سرمایه های عمومی را تهدید می کند. او خاطر نشان کرد: اگر اعتماد مردم به بورس بازنگردد، دام دیگری ذیل عناوینی چون بیت کوین و رمز ارزها در کمین دارایی مردم نشسته است . از آنجا که هنوز ابعاد تخصصی و قانونی موضوع رمزارزها مشخص نشده، سوءمدیریت های رخ داده در بورس ممکن است مردم را به سمت این بازارهای مبهم هدایت کند و بخشی دیگر از سرمایه های آنها را تلف کند.

عضو هیات رییسه مجلس در تشریح دلیل یک چنین اقبالی به رمزارزها یادآور شد: به نظر می رسد در خصوص بورس، متولیان وزارت اقتصاد با مردم رو راست نبودند، بنابراین اعتماد مردم را  خدشه دار کرده اند. در واقع سهامداران احساس می کنند که از آنها سوءاستفاده شده است. حتی امروز هم  مسئولان وزارت اقتصاد اقدامات کارشناسی و ترمیمی که می تواند اثر بخش باشد و  باعث بهبود وضعیت بازار شوند را اجرایی نمی کنند. این در حالی است که هر بار تصمیم معقول و کارشناسی در خصوص بورس گرفته شده، بلافاصله در بازار سرمایه اثرات مثبتی به دنبال داشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: