bazarnews

کد خبر: ۸۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
ابراز نگرانی ایلان ماسک خریدار بزرگ بیت‌کوین و مالک تسلا در مورد افزایش قیمت زیاد و بسیار سریع بیت‌کوین باعث شد ۸۰۰۰ دلار از ارزش این ارز مجازی طی تنها چند ساعت پایین بیاید.

به گزارش بلومبرگ، استقبال ایلان ماسک از بیت‌کوین در اوایل همین ماه باعث افزایش 50درصدی ارزش این ارز مجازی تا 58 هزار دلار شد و عکس‌العمل سرد او در این هفته ارزش آن را پایین آورد.

ارزش بیت‌کوین پس از یک سقوط 17درصدی در روز دوشنبه، 5.6 درصد کاهش یافته است. پس از ابراز نگرانی ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا در مورد افزایش قیمت زیاد و بسیار سریع بیت‌کوین، این ارز مجازی به زیر 50 هزار دلار رسید و طی تنها چند ساعت 8000 دلار از ارزش خود را از دست داد.

متی گرینسپن، مؤسس کوانتوم ایکانامیکس و متخصص سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار با مقایسه تأثیر ماسک بر قیمت بیت‌کوین نسبت به وارن بوفی، گفت ایلان ماسک و اظهاراتش تأثیری خارق‌العاده بر قیمت‌های بازار دارند.

حتی میلیاردرهای دیگر هم در مورد سخنان ماسک اظهار نظر کرده‌اند، بیل گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که از طرفداران بیت‌کوین نیست، هم به‌خاطر مسائل محیط زیستی و مصرف بالای انرژی برای تولید این ارز مجازی و هم به‌خاطر سرمایه‌گذاران شخصی.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: