bazarnews

کد خبر: ۸۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، لزوم حفظ اتحاد ارکان نظام، پس از تصویب قانون مجلس را برای اعمال فشار به واضعان تحریم‌ها به منظور لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌ها ضروری دانست.

کاظم غریب آبادی در پاسخ به پرسشی درباره محتوای تفاهم ایران و آژانس گفت: مصوبه هسته‌ای مجلس در خصوص توقف اقدامات داوطلبانه و شفاف ساز و بازرسی‌های فراپادمانی بسیار مشخص است و همه ارکان نظام وظیفه دارند که تمام قوانین را اجرا کنند؛ وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی، دولت و کلیت نظام خود را ملزم می‌دانند که این قانون را اجرا کنند.

وی در  گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: آن چه در بند ۶ قانون مجلس خواسته شده؛ این است که اگر ۲ ماه پس از تصویب این قانون، تحریم‌ها به طور کامل به ویژه در دو حوزه مالی و انرژی لغو نشود، تمام اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی هم متوقف خواهد شد.

غریب آبادی اضافه کرد: براین اساس ما در ۲۷ بهمن؛ نامه‌ای را به آژانس تحویل دادیم و در سفر مدیرکل آژانس به تهران، هم آقای گروسی و هم آقای صالحی هر دو بر ضرورت احترام به قانون تاکید داشتند و گفتند؛ اگر بر تفاهم احتمالی است باید با رعایت مصوبه مجلس باشد؛ ضمن این که مدیرکل آژانس در نامه‌ای هم که برای ما ارسال کرد همین موضوع را پذیرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: