bazarnews

کد خبر: ۸۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران برنامه بلند مدت ۱۵ ساله برای حفظ شرایط تولید گاز در ۳ مجموعه اصلی تولیدی کشور تدوین شده است تا سقف تولید گاز در این مناطق حفظ شود.

مسعود زردویان، در نشست با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  مدیران و مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر، با اشاره به جایگاه صنعت گاز در کشور و تبعات مثبت توسعه‌ای و رفاهی آن، گفت: هرچند تولید بخشی از این برنامه مدون است، اما هیچگاه نباید از بخش‌های نگه‌داشت و پشتیبانی این صنعت غافل شد.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است جایگاه پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت به صورت ساختارمند استفاده شود تا از حواشی که ممکن است در سال‌های آتی بر روند عملکرد تاثیرگذار باشد، پیشگیری شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت رویکرد اکوسیستمی در این حوزه، بیان کرد: در صورتی که روابط میان بخش‌های مختلف فعال در این صنعت، ایجاد و سازماندهی شود، زیست بومی شکل می‌گیرد که خود، نگهدارنده است و توانایی ارتقای خود را دارد.

زردویان ادامه داد: ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با  فعالان با تجربه در صنعت گاز  و مجتمع گاز پارس جنوبی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این همکاری و راهنمایی می‌تواند در فرایند تولید، راهگشای آنها باشد.

طبق اعلام شرکت ملی گاز، وی یادآور شد: همواره تلاش شده در این اکوسیستم، ارتباط مناسبی با جوامع محلی برقرار شود و زیرساخت‌های راه و حمل و نقل و اشتغالزایی از خدماتی بوده که با استقرار صنایع گاز برای جوامع محلی فراهم شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در کنار این خدمات،  مسائل فرهنگی و آموزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مغفول نماند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پروژه‌های عظیم صنعتی در کشور از این نعمت الهی استفاده می‌کنند که مکران چابهار معروف‌ترین و جدیدترین آنهاست و در آینده‌ای نزدیک به یک قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

زردویان در راستای اهمیت گاز برای صنعت کشور، اضافه کرد: گاز و میعانات گازی، پایه و اساس فعالیت‌های مجتمع پارس جنوبی و پتر

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: