bazarnews

کد خبر: ۸۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
رئیس اداره امور آب شهرستان خنداب گفت:این شهرستان بالاترین اضافه برداشت آب در سطح استان مرکزی را دارد، به همین دلیل نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای پروانه‌دار کشاورزی در این منطقه ضروری است.

«محمدرضا صفی‌خانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چاه‌های کشاورزی در این شهرستان سالانه ۳۴ میلیون مترمکعب اضافه برداشت دارند و لازم  است روند نصب کنتور هوشمند بر روی آنها تسهیل و تسریع شود.

وی اظهار داشت : برخی چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند و  صاحبانشان  پس از اخطاریه های صادره اقدامی برای کاهش مصرف نمی‌کنند، با رای دادگاه  مهر و موم شده و برق آنها نیز قطع برق می‌شود.

صفی‌خانی تاکید کرد: چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند یا انتقال آب به اراضی مجاور و غیرمجاز دارند و آب‌فروشی می کنند در اولویت نصب کنتور هوشمند قرار دارند.

وی بیان داشت: ۹۸۵ حلقه چاه پروانه‌دار در خنداب وجود دارد که ۸۴۵ حلقه برای مصارف کشاورزی است و بقیه مصارف آشامیدنی دارند.

رئیس اداره منابع امورآب شهرستان خنداب اظهار داشت: ۳۴۵ حلقه چاه  مشمول فرم یک(سوابق حفر این چاهها قبل از سال ۸۵ است) است که تاکنون ۱۶ حلقه مسدود و تعیین تکلیف شده و ۳۲۹ حلقه چاه نیز در دست رسیدگی است که در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و به طور مستمر به کمیته های مربوطه ارجاع می‌شود.

صفی‌خانی ادامه داد: در شهرستان خنداب ۵۱۸ ثبت نام فرم پنج (چاههایی که بعد از سال ۸۵ حفر شده اند) وجود دارد که پرونده آنها به کمیسیون مربوطه ارجاع شده تا  دیوان عدالت اداری درخصوص وضعیت آنها رای لازم را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خنداب در نصب کنتور هوشمند رتبه نخست در استان را دارد گفت: از مجموع ۸۴۵ حلقه چاه بر روی ۲۸۰ حلقه،  کنتورهوشمند نصب شده که ۶۵ مورد آن در سال جاری انجام شده است.

خنداب یکی از کانون‌های کشاورزی استان مرکزی است که از مزیت همجواری با  رودخانه قره‌چای برای کشت و کار بهره‌مند است و مناسب بودن وضعیت منابع آبی سبب شده که شغل اصلی مردم این خطه کشاورزی باشد.

شهرستان خنداب به  مرکزیت شهری به همین نام در ۹۰ کیلومتری اراک واقع شده  حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها: خنداب ، مرکزی ، آب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: