bazarnews

کد خبر: ۸۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر پرداخت تسهیلات برای حوادث کشاورزی و احداث و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد.

فرزاد قلندری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: سهمیه تسهیلات حوزه کشاورزی به صورت ۸۰ درصد به ۲۰ درصد بین بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها توزیع و به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: لازم است بانک‌ها با انجام استعلام از دستگاه‌های مربوطه نسبت به تسریع در پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: تسهیلات حوادث کشاورزی در سال‌جاری در چهار مرحله به استان اختصاص یافته که در مرحله اول ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، مرحله دوم ۲۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون، مرحله سوم ۴۲ میلیارد و مرحله چهارم ۳۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: از سهمیه سه مرحله ۹۴ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان که حدود ۷۹ درصد بوده، جذب شده است.

قلندری ادامه داد: مبلغ ۲۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان باقی مانده و ۳۰ میلیارد تومان مرحله چهارم که جمعا ۵۵ میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان است با تشکیل جلسات کارشناسی، مقدمات هماهنگی  توزیع و جذب آن با مشارکت بانک‌های عامل و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی به سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و محرومین اشاره کرد و تعداد این سهمیه را پنج هزار و ۳۸واحد دانست و گفت: استان اردبیل جزو استان‌های اول در جذب سهمیه این واحدها بوده و لازم است در پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر توجه بانک‌ها به قبول ضمانت زنجیره‌ای، اذعان کرد: لازم است بانک‌ها با تسهیل پرداخت این سهمیه به قشر محروم و روستایی زمینه جلوگیری از مهاجرت را فراهم کنند.

قلندری در ادامه این جلسه پیگیری برای وصول  مطالبات بانک‌ها با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید دستگاه‌های کشاورزی و بنیاد مسکن برای وصول مطالبات بانک‌ها کمک کرده تا بانک‌ها نیز با دریافت مطالبات خود در ارائه خدمات با مشکل مواجه نشوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: