bazarnews

کد خبر: ۸۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از «سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمزارز‌های خارجی» هشدار داد.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از «سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمزارز‌های خارجی» هشدار داد.

آقای مجتبی توانگر در نامه‌های جداگانه خطاب به دکتر حسن روحانی، حجت الاسلام علوی، آقای دژپسند، آقای رزم حسینی و آقای همتی نوشت: «متاسفانه بعد از مدیریت مسأله دار دولت در بازار سرمایه، بسیاری از لیدر‌های ناصالح سرمایه مردم در فضای مجازی، نسبت به تشویق مردم به خرید رمزارز‌های خارجی به خصوص بیت کوین اقدام نموده اند» وی در ادامه اضافه کرد که «اکنون جستجوی کلمات مربوط به رمزارز‌ها در فضای مجازی از جستجوی کلمه بورس پیشی گرفته است و این یعنی عده‌ای نا آشنا و نا آگاه در جستجوی راهی برای ورود به این حوزه هستند».


هشدار مجلس نسبت به سوختن سرمایه مردم در معاملات رمزارزی
وی در ادامه اظهار داشت که «علاوه بر اینکه این موضوع احتمالا به تشدید خرید غیررسمی ارز برای این منظور منجر می‌شود. متاسفانه خرید ریالی رمزارز از درگاه‌های پرداخت داخلی نیز در حال انجام است و به احتمال فراوان مسأله‌ای شبیه به سکه ثامن در این موضوع، به صورت شدیدتر قابل تکرار است».

وی در ادامه افزود که «دولت محترم لازم است اولا درگاه‌های پرداخت مشکوک به این مبادلات را هرچه سریع‌تر مسدود نمایند و ثانیا اقدامات لازم برای شناسایی مسیر‌های خرید ارزی بیت کوین و تبلیغ کنندگان در فضای مجازی را انجام و اجازه ندهند این موضوع باعث ضربه شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه شود».

ضروری است اقدامات لازم در این خصوص به کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی اطلاع داده شود تا لازم نباشد اقدامات نظارتی بعدی در پیگیری ماجرا (سوال، ماده ۲۳۴ آیین نامه و ...) انجام گیرد. آقای توانگر تصویر نامه یاد شده را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: