bazarnews

کد خبر: ۸۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
فرماندار بانه گفت: براساس تفاهم نامه منقعد شده بین دولت‌ مرکزی عراق و ایران، مرز سیرانبند این شهرستان در یک قدمی رسمی شدن قرار گرفت.

اسماعیل رستم‌پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید "هفال ابوبکر حسین" استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان از مرز سیرانبند بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز سیرانبند بانه در یک قدمی رسمی شدن قرار گرفت و به زودی و واردات و صادرات کالا در آن انجام می‌شود.

وی  اضافه کرد: در صورتی که طرف عراقی این رسم را به صورت رسمی قبول کند و شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند امکان ترد مسافر در این مرز هم ممکن خواهد بود.

فرماندار بانه رسمی شدن مرز سیرانبند بانه را موجب رونق هرچه بیشتر این شهرستان دانست و گفت: تاکنون دولت مرکزی عراق به دلایلی از رسمی شدن این مرز اجتناب کرده است و هنوز زیرساخت‌های تبادل کالا در سیرانبند تکمیل نشده است.

امروز سرلشکر "چتو صالح سعید" معاون وزیر امور خارجه اقلیم کردستان عراق، "هفال ابوبکر حسین" استاندار سلیمانیه و "زانا رحمن رحیم" فرماندار شهر پنجوین اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی از مرز سیرانبندد بانه بازدید کردند و قرار است با "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان در زمینه صادرات و اردات کالا در این مرز بحث و تبادل نظر کنند.

مرز سیرانبند بانه در نزدیکی روستای تخلیه شده سیرانبند و در ۲۵ کیلومتری غرب بانه واقع شده است و به لحاظ فعالیت‌های تجاری تاریخچه‌ای بیش از ۱۳۸۰ سال بویژه در بخش صادرات کالا دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه، همیشه مورد توجه فعالان اقتصادی منطقه بوده و در همه شرایط زمانی فعالیت در این مرز برقرار بوده است.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب ها: کردستان ، بانه ، عراق ، مرز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: