bazarnews

کد خبر: ۸۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
معاون وزیر ارتباطات گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران با برگزاری نشست‌هایی با حضور متخصصان و فعالان حوزه فاوا، ضمن رونمایی از نتایج طرح آینده‌نگاری فاوا، با بررسی و گفتگو حول دستاورد‌های طرح، زمینه را برای تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهکار‌های عملی در این حوزه، فراهم ساخت.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز - بهزاد قبادی؛ سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور دستیابی به تصویری دقیق از جایگاه فناوری‌ها و ترسیم نقشه‌راه توسعه فناوری اطلاعات در کشور، طرح «آینده‌نگاری فناوری اطلاعات» را با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مبتنی بر روش دلفی و در دو مرحله (خرداد و دی‌ماه سال جاری) اجرا نموده که در آن، حدود سه هزار و ۵۰۰  نفر از خبرگان و متخصصان فناوری اطلاعات کشور مشارکت داشتند و بیش از پنج هزار و یکصد پرسشنامه در 22 حوزه فناورانه، تکمیل شد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برگزاری همایش دلفی ملی گفت: وقتی در مورد سیاست گذاری حرف می‌زنیم در حقیقت در مورد آینده حرف می‌زنیم و اینکه با چه راهی به سمت آینده حرکت کنیم. یکی از راه‌های بهینه آینده نگری، مشارکت خبره‌ها است که بتوانیم نظرات خبرگان را جمع آوری و استفاده کنیم.

وی افزود: این اتفاق سال گذشته در حوزه ارتباطات افتاد و ۳۴۳۴ نفر از خبرگان در این طرح شرکت کرده و پرسشنامه پر کردند. این پرسش نامه‌ها راجب ۲۲ حوزه فناورانه بود که هر کدام چه مزیت ها، چالش‌ها و مطلوبیت‌هایی دارند. همچنین درباره مداخله دولت صحبت شد که کلا لزومی دارد در حوزه فناوری از طرف دولت دخالت صورت بگیرد یا خیر.

ناظمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز رونمایی از این همایش است و از نخبگانی خواستیم که اطلاعات بدست آمده از پرسش نامه‌ها را بررسی نمایند و حاصل را در قالب چهار پلن افتتاح کنند. لازم به ذکر است حوزه‌های ۲۲ گانه فناورانه به ۳ زیر سیستم: اکوسیستم خدماتی، تکنولوژی‌های پایه‌ای و صنعت چهار تقسیم می‌شود.
 
 
 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: