bazarnews

کد خبر: ۸۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به بومی سازی نرم‌افزارهای اطلاعات مکانی کرد که به گفته آنها خدمات این محصول در اختیار بسیاری از سازمان‌های بزرگ قرار گرفته است.

ابراهیم امیدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری‌های مکان محور با اشاره به ساخت نرم‌افزارهای مکان محور در این شرکت گفت: با گرد هم آمدن جمعی از دانش‌آموختگان علوم ژئوماتیک در حوزه‌های  سنجش از دور، نرم‌افزار، فتوگرامتری و نقشه‌برداری در زمینه فناوری اطلاعات مکانی به تولید سامانه‌های بومی در این حوزه دست یافتیم.

وی  با اشاره به طراحی و ارائه سامانه‌های اطلاعات مکانی متناسب با نیاز مشتری، ادامه داد: از آن‌جایی‌که دانش فنی و تخصص این حوزه بومی است و با سامانه‌ها با استفاده از روش‌های نوآورانه و منحصر به فرد تولید می‌شود، زمان ارائه خدمات بسیار کوتاه‌تر است و با هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر از دیگر نمونه‌ها ارائه می‌شود.

امیدی از ارائه این خدمات به صنایع بزرگ و شرکت‌های ملی خبر داد و افزود: با توجه به تخصص ویژه این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مکانی، مخاطبان و کارفرمایان این شرکت، از فعالان صنایع شرکت‌های بزرگ دولتی و همچنین شرکت‌های مادرتخصصی هستند که در حوزه‌هایی مانند راه و شهرسازی، توزیع نیرو، حوزه آب، ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور فعال هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تولید سامانه‌های GIS را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: سامانه‌های گوناگونی برای شرکت‌های بزرگ تولید و ارائه شده است که به طور مثال در یکی از این طرح‌ها، دسترسی به اطلاعات جامع رودخانه‌های کشور دستیابی بر مبنای یک استاندارد جامع در حوزه مهندسی رودخانه، با توانمندی فعالان فناور این شرکت، امکان پذیر شد.

وی مستقل بودن هسته نرم‌افزارها از نمونه‌های غیر بومی و امکان ارائه اطلاعات به صورت برخط را از ویژگی‌های سامانه بومی GIS دانست و بیان کرد: این نرم افزارها که به صورت متن باز و مستقل از موتورهای GIS خارجی طراحی شده‌اند، ضمن در برداشتن تمامی قابلیت‌های GIS سازمانی بر بستر وب و بدون نیاز به نصب نرم افزار قابل استفاده هستند و از امکان به روزرسانی لحظه‌ای اطلاعات برخوردارند.
(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: