bazarnews

کد خبر: ۸۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این سامانه در ابتدای سال آینده به نیمی از دستگاه های مرتبط به حوزه زمین متصل، و روند اجرا و افتتاح آن انجام خواهد شد

گروه راه و مسکن-یاسین بستوانچی؛ به جرات می توان گفت در عصر کنونی، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش دعاوی حقوقی بر سر اراضی و املاک، هوشمند سازی روند صدور مجوز و ارائه خدمات در این حوزه است. 

پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای بین ۱۷ دستگاه دولتی و غیر دولتی است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک اعم از اخذ مجوز‌ها را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

در صورتی که این سامانه راه اندازی شود، تخلفاتی نظییر وقوع تبانی، زمین خواری، جعل مجوز و استعلام، به حداقل می رسد. چرا که تمام فرآیندهای مرتبط با امور زمین در این سامانه، به شکل الکترونیکی و از طریق درگاه اینترنتی متمرکز صورت خواهد گرفت.

گفتنی است طرح این سامانه در اردیبهشت ماه سال 95  توسط ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصویب و به سازمان فناوری اطلاعات کشور ارجاع داده شد.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این سامانه در ابتدای سال آینده به نیمی از دستگاه های مرتبط به حوزه زمین متصل، و روند اجرا و افتتاح آن انجام خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: