bazarnews

کد خبر: ۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
مدیر پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو وابسته به شرکت کشت و دامداری فکا با بیان اینکه فاز اول این پروژه با انتقال دام سنگین در حال اتمام است گفت: پروژه دامپروری ۱۰ هزار راسی دام سنگین ارس دام آرشام در مساحت ۱۱۶ هکتار در حال احداث است و هم اکنون کل پروژه از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

برومند با اشاره به پیشرفت پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو واقع در قیقاج پلدشت گفت: عملیات احداث پروژه دامپروری 10 هزار راسی دام سنگین ارس دام آرشام از اردبیهشت سال جاری آغاز شده و ظرفیت توسعه به 12 هزار راس دام را دارد.


وی با بیان اینکه این پروژه ظرفیت 5000 راس گاو مولد (10هزار راس کل گله) را دارد اظهار کرد:این پروژه با میزان سرمایه گذاری 2 هزار و 280 میلیارد ریالی به عنوان نخستین مجموعه پرورش دام های شیری هلشتیان جرسی در 3 فاز اتمام و به بهره برداری می رسد.


برومند با بیان اینکه در این پروژه برای 350نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود اضافه کرد‌: محصولات تولیدی این مجموعه 40 هزار تن شیر خام که قابلیت توسعه به 80 هزار تن را دارد.
وی ادامه داد: در این مجتمع یک هزار راس گوساله نر که قابلیت توسعه به 2 هزار راس را داشته و نیز تلیسه آبستن 500 راسی را شامل می شود که قابلیت توسعه به هزار راس را دارد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: