bazarnews

کد خبر: ۸۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۲۶ واحد تغییرکاربری داده شده غیرمجاز در اراضی کشاورزی کردستان با حکم قضایی تخریب شد.

فرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: حراست و حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی از مهمترین اولویت های جهاد کشاورزی در سطح استان است.

وی به اقدامات حوزه حفاظت امور اراضی استان کردستان در 11 ماهه امسال گریزی زد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 674 اخطاریه برای متخلفین صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از انجام 2 هزار و 91 مورد گشت تیم های حفاظت امور اراضی در استان خبر داد و گفت: گشت های حفاظت از اراضی مدیریت جهاد کشاورزی به محض دیدن هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به افراد متخلف که بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی می کنند هشدار می دهند.

سپری تصریح کرد: در صورت بی‌توجهی افراد به هشدارهای داده شده با حکم قضایی و نظارت مستقیم این مدیریت و گشت حفاظت و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی با متخلفین برخورد می شود.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون 126 واحد تغییرکاربری داده شده غیرمجاز در اراضی کشاورزی کردستان با حکم قضایی تخریب شد.

جلوگیری از احداث 138 واحد غیرمجاز در اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای 138 فقره احکام تبصره 2 ماده 10 در استان خبر داد و افزود: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (1) ‌ماده(1) ‌این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام کنند.

سپری با تاکید براینکه تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی موجب تخریب منابع خدادادی و هدر رفتن سرمایه های ملی می شود، اذعان کرد: مردم در اراضی کشاورزی خود بدون اخذ مجوز حق احداث هیچ نوع بنایی حتی در مساحت های بسیار کم را ندارند.

وی در پایان افزود: با توجه به حساسیت،  شرایط منطقه و نوع زمین، بیشترین آمار عملکرد در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی مربوط به شهرستان های سنندج، سقز و مریوان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان سروآباد کمترین میزان تخلفات در این حوزه را در استان به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: