bazarnews

کد خبر: ۸۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تور ترویجی آموزشی تعاون به همت جهاددانشگاهی استان کردستان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آنلاین برگزار شد.

یزدانفر مدیر عامل در این برنامه اظهار کرد: شرکت ریخته گری سنندج (تعاونی 162) در سال 68  تاسیس شده و فعالیت خود را در ابتدا به صورت سنتی و با کوره های دوار و با تولید اتصالات آب آغاز کرده است .

وی افزود: در سال 74 در جهت طرح توسعه شرکت با خرید کوره های القایی 750 کیلوگرم و دستگاه های آزمایشگاهی وارد مرحله نوین از تولید شد و طی 20 سال یکی از سازندگان مطرح ساچمه های شات بلاست در کشور شد.

این کارآفرین خطاب به جوانان گفت: در حال حاضر این مجموعه با توجه به نیاز صنایع فولاد و خودرو با اضافه کردن کوره های 1 و 3 تنی در حال تولید شمش و بیلت فولادی با آلیاژهای خاص می باشد و همچنین در راستای طرح توسعه سازمان این مجموعه با به کارگیری تکنولوژی روز (اروپا) اقدام به تولید انواع بوش های سیلندر دریایی، زمینی با آلیاژهای خاص کرده است .

یزدانفر عنوان کرد: تحقیق و توسعه در بستر شرکت ریخته گری سنندج نهادینه شده است به طوریکه از بدو تاسیس تا کنون انعطاف پذیری نسبت به نیازهای روز کشور را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا هر چند سال یکبار ضمن مطالعه وضعیت موجود بازار اقدام به طراحی و تولید یک یا چند محصول با نگاه به آینده صنعتی کشور کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا با تلفیق تکنولوژی روز دنیا (امکانات پیشرفته) و بکارگیری نیروهای متخصص بومی و تحت سخت ترین استانداردهای روز و زمینه سازی استانداردهای مدیریتی در تولید امیدوار است در سال های آتی با هدف قرار دادن بازار صادراتی نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا کند .

یزدانفر یادآور شد: ایران پتانسیل جغرافیایی بالایی از نظر اقتصادی و صادرات دارد، یکی از دغدغه ها رفع محرومیت و اشتغال بکار جوانان این مرز و بوم است و ریخته گری تلفیقی از صنعت، هنر و علم می باشد که با این چشم انداز آرزو داریم این بخش در بالاترین تراز در منطقه قرار گیرد.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این وبینار ترویجی اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصاد کشور روحیه جمعی و فضای همکاری اجتماعی است که فعالیت با تعاون، همکاری و خرد جمعی، ماندگاری بیشتری داشته و در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار است.

علی اضغر عباسی با بیان اینکه ایجاد تعاونی ها کاهش بیکاری در جامعه را به همراه دارد، گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این فرصت و انگیزه را برای جوانان ایجاد کرده است که بتوانند تعاونی هایی در راستای اشتغال پایدار ایجاد کنند.

عباسی افزود: وجه تمایز تعاونی با شرکت های خصوصی در اصل اداره دموکراتیک تعاونی است و هر نفر تنها حق یک رای دارد و کسانی می‌توانند در جایگاه مدیریت قرار گیرند که بیشترین آرا را از سوی اعضا تعاونی کسب کنند.

وی عنوان کرد: تعاونی‌ها از دو حالت خارج نیستند، که یا نهادی فراگیر است به این معنی که افرادی که در داخل سازمان هستند اگر کنشگران اجتماعی خوبی باشند و با سایر اعضا تعامل داشته باشند و نسبت به سرنوشت و سرمایه خود در تعاونی حساس باشند در تعاونی تخلفات به حداقل می‌رسد و هرچقدر هم که مدیران و اعضا نسبت به این‌ها بی تفاوت باشند، تعاونی‌ها از حالت فراگیر خارج می‌شوند.

عباسی افزود: در تعاونی‌ها هر یک از اعضا که تلاش می‌کند نفع آن به همه می رسد اما اگر غیر از این باشد سازمان به یک سازمان غارت‌گر تبدیل می‌شود.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این وبینار ترویجی با بیان اینکه باید جوانان را به راه اندازی تعاونی ها تشویق کنیم، گفت: در این مسیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات خوبی را در نظر گرفته است تا با این مهم بتوانیم فشار اقتصادی را بروی کارآفرینان کمتر کنیم.

وی با اشاره به برخی مشوق‌ها و مزیت‌هایی که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تشکیل تعاونی در نظر گرفته است، یادآور شد: این مشوق‌ها شامل، آموزش در سطوح مختلف برای اعضا و مدیران تعاونی‌ها در زمینه‌های حقوقی، مهارتی، مدیریتی به صورت کاملا رایگان، معرفی تعاونی‌ها به بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات که این بانک موظف است ۷۰ درصد از اعتبارات خود را به این بخش اختصاص دهد، تهیه تضمین و تأمین وثایق با تشکیل صندوق ضمانت جهت دریافت تسهیلات از سوی تعاونی‌ها، ایجاد شعب بیمه تعاون جهت بیمه کردن اعضای شرکت‌های تعاونی، حمایت و برخی کمک‌های بلاعوض توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی جهت تأمین برخی موارد مورد نیاز، حمایت‌های اداری و پشتیبانی حقوقی جهت دریافت بعضی از مجوزها در برابر ادارات است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: