bazarnews

کد خبر: ۸۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سازمان از هیچ تلاشی برای فروش ۴۰ هزار تن خرمای مانده روی دست نخل‎داران استان بوشهر دریغ نخواهد کرد.

عباس تابش روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: صادرات خرما همچنان بلامانع است و این مهم بخشی از راه ‎حل فروش این محصول است.

وی بیان کرد: علاوه بر وجود ظرفیت صادرات، وزارت جهاد کشاورزی در صورت نیاز پیشنهاد خود را ارائه کند تا در ستاد تنظیم بازار موضوع جذب خرمای مازاد استان بوشهر برای ماه رمضان در دستور کار قرار گیرد.

تابش ادامه داد: در حوزه گمرک‌های استان بوشهر دغدغه‌‏ای نسبت به دریافت مابه‌التفاوت ارز کالاهای وارداتی با ارز نیمایی وجود داشت که حل و فصل شد و امیدواریم این مهم به رونق ترخیص برنج از گمرک‌های این استان کمک کند.

وی گفت: با توجه به آمار جوجه‏‌ریزی بسیار خوب انجام شده در سطح استان بوشهر مقرر شد با هدف تعدیل قیمت استان‌‏های همجوار مازاد نیاز استان بوشهر به استان‎‌های همجوار ارسال شود.

تابش افزود: امیدواریم این تصمیم به بحث تنظیم بازار پروتئین شب عید هموطنان کمک  کند.

وی یادآور شد: در ارتباط با ذخیره ‎سازی میوه، تامین شکر و روغن، این کالاها در بوشهر بخوبی تامین شده‌است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

تابش گفت: با این وجود چنانچه برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز استان بوشهر مشکلی وجود داشته باشد، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نهایت تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مصوبه تنظیم بازار ملی برای ۲ ماه پایانی سال ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه است و آمار استان بوشهر نیز نشان می‏‌دهد که سقف جوجه ریزی در این استان بخوبی تامین می‌شود.

تابش یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی امسال مکلف شد مرغ استحصالی را تحویل شبکه توزیع کند تا با مسئولیت و نظارت سازمان حمایت و وزارت صمت توزیع شود.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته میزان تحویل مرغ به شبکه توزیع به میزان موردنیاز نمی‌رسید که در ۲  روز  اخیر روند بهتر و پیش ‎بینی شده ظرف چند روز آینده مرغ موردنیاز شبکه توزیع به طور کامل تامین شود.

تابش ادامه داد: از یک طرف وزارت جهاد کشاورزی باید گوشت مرغ و تخم مرغ موردنیاز بازار را تامین کند و از سوی دیگر نیز بازرسی‌ها به صورت شبانه روزی انجام شود.

وی افزود: در این زمینه با هدف کمک به تیم‌های بازرسی از بازار در استان‌ها خودورهای متحدالشکلی تحویل سازمان‌های صمت استان‎‌ها می‌شود که در استان بوشهر نیز چهار خودرو تامین خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: