bazarnews

کد خبر: ۸۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بحث مراعات حقوق شهروندی در استان به ارزیابی اداری تقلیل یافته و متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رضایت‌مندی عمومی را در ارزیابی‌های خود لحاظ نمی‌کند.

رضا گروسی در آخرین جلسه کارگروه اجتماعی استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر نوع ارزیابی‌های ما در حوزه حقوق شهروندی غلط بوده و همه آن همه‌اش معطوف به رفتار مجموعه اداری در چارچوب ساختمان آن می‌شود؛ یعنی فقط این موضوع بررسی می شود که آیا خدمت به ارباب رجوع خوب ارائه می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صرف داشتن میز خدمت در یک اداره از امتیازات ادارات در حوزه حقوق شهروندی محسوب می‌شود، اضافه کرد: در حالی که داشتن میز خدمت عنی‌اش رضایت‌مندی مردم و رعایت حقوق شهروندی نیست و مهم نوع تعامل کارمندان با مردم است؛ اما سازمان مدیریت در صورت نبود میز خدمت از امتیاز ارزیابی یک مدیر کم می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر درگیر و گرفتار این بروکراسی اداری در ارزیابی میزان مراعات حقوق شهروندی بشویم، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و در این حوزه بازی را باختیم و رضایت‌مندی مردم را هم کسب نخواهیم کرد.

انتقاد از شهرداری قزوین برای صدور بی‌رویه مجوزهای ساخت‌وساز

عضو کارگروه اجتماعی استانداری قزوین با انتقاد از شهرداری قزوین در صدور بی‌رویه مجوزهای ساخت‌وساز و تخلف‌فروشی از طریق کمیسیون ماده 100 گفت: امروز در شهر قزوین محله و کوچه‌ای را پیدا نمی‌کنید که در آن ساخت‌وساز وجود نداشته باشد و شهرداری قزوین با صدور مجوز ساخت آسایش روحی، روانی و امنیت اهالی آن را سلب نکرده باشد.

گروسی با یادآوری اینکه فصل بازسازی و نوسازی مسکن در همه نقاط جهان مدت زمان محدودی دارد، افزود: اگر قرار است خانه‌های مردم نوسازی شود، باید برای این کار یک فرصت محدود 3 تا 4 ساله تعیین کرده و این موضوع را از طریق اطلاعیه به آگاهی مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه بعضی از رفتار مدیران و مسئولان حقوق اصلی شهروندی را تضییع می‌کند که بازتاب آن در جامعه اصلاً قابل مقایسه با موارد مطروحه در کارگروه اجتماعی نیست، ادامه داد: وقتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پرترافیک‌ترین نقطه شهر قزوین مجوز کسب و ایجاد مطب برای یک پزشک صادر می‌کند، در واقع مصائب بزرگی مانند ترافیک را برای پلیس راهور و شهروندان ایجاد کرده و در واقع نظم شهری را به هم می‌ریزد.

گروسی با ذکر اینکه روزگار ما عصر نقش‌آفرینی اپلیکیشن‌هاست، تصریح کرد: با این حال امروز می‌بینیم که منشی یک پزشک به جای نوبت‌دهی از طریق اپلیکیشن از مریض می‌خواهد که حتماً مراجعه حضوری به مطب داشته باشد و با توجه به اینکه جای پارک خودرو در کنار مطب نیست، هزار مشکل ترافیکی و روانی برای مردم ایجاد می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه وسعت کاری هر دستگاهی در حوزه حقوق شهروندی متفاوت است، گفت: برای نمونه در اداره کل راه و شهرسازی روزی 300 تا 400 نفر مراجعه‌کننده داریم که از صدور مجوز ساخت تا شکایت از نحوه نصب کلید و پریز خانه به اداره ما مراجعه می‌کنند.

ابراهیم مبارک‌قدم اضافه کرد: هیمن دیروز بعد از پایان جلسه شورای ترافیک تا ساعت 8 شب ملاقات عمومی با مردم برای رفع مشکلات آنها را داشتیم و در این ملاقات‌ها از خراب شدن کلید و پریز مسکن مهر شاکی داشتیم تا 30 هزار نفر که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بنابراین در حوزه مراعات حقوق شهروندی یک تفاوت ماهوی بین دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی وجود دارد که این موضوع باید در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان مورد توجه قرار گیرد.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: