bazarnews

کد خبر: ۸۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن لوکومتیو اقتصاد است و با بیش از ۱۰۰ صنعت ارتباط مستقیم دارد. درصورتی که تولید مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد از رکود حاکم بر آن خارج می شود و قیمت مسکن هم کاهش می یابد.

احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لزوم اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن اظهار داشت: مسکن لوکومتیو اقتصاد است و با بیش از ۱۰۰ صنعت ارتباط مستقیم دارد. درصورتی که تولید مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد از رکود حاکم بر آن خارج می شود و قیمت مسکن هم کاهش می یابد.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع مسکن در هر سال باید ۱ میلیون ۶۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود تا عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد. درحال حاضر سالانه کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و این موضوع کمبود مسکن را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از ابزارهای حمایت از تولید، پرداخت تسهیلات است به این نتیجه رسیدیم که باید سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی افزایش یابد؛ به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۰ و طرح جهش تولید مسکن به دنبال آن هستیم ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن اختصاص پیدا کند.

دنیا مالی در پایان گفت: حمایت تسهیلاتی از بخش مسکن اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد؛ به عبارتی علاوه بر کاهش قیمت مسکن، زمینه اشتغال حداقل ۳ میلیون نفر در کشور فراهم می‌شود. تاکید می‌کنیم که باید از ساخت مسکن حمایت شود؛ یعنی بانک‌ها باید وام ساخت مسکن را هم در اولویت خود قرار دهند.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: