bazarnews

کد خبر: ۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تا آخر اسفند ماه هم واکسن کرونای میلاد که برای وزارت دفاع است به مرحله ی تست بالینی می رسد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و عضو کمیته واکسن کرونا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد روند واکسن های کرونا ساخت ایران بیان کرد: واکسن کووبرکت خوشبختانه واکسن بسیار خوبی بود و تا الان مراحلش به خوبی پیش رفته، فاز دو و سه این واکسن با هم پیش خواهد رفت و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: واکسن رازی هم که مراحلش تازه شروع شده و امتحانش را پس نداده، باید صبر کنیم تا ببینیم نتیجه ی آن چه می شود، اما تا آخر اسفند ماه هم واکسن کرونای میلاد که برای وزارت دفاع است به مرحله ی بالینی می رسد.
قانعی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع ضمانت عوارض واکسن های کرونا در کشورهای دیگر و همچنین واکسن های تولید ایران، افزود: آنچه در این شرایط باید به آن توجه کنیم، این است که فعلا در مسیر استاندارد و اضطرار قرار داریم، یعنی یک طرف جان انسان ها و طرف دیگر قوانینی که کوتاه کردیم، وجود دارد.
وی ادامه داد: الان هم به دلیل شرایط موجود دستور شرایط اضطرار صادر شده است و خیلی از مراحل ساخت دارو که به شکل طبیعی طی می شده، الان امکان انجامش نیست.
عضو کمیته واکسن کرونا افزود: دقیقا مانند بیمار اورژانسی که باید سریع به اتاق عمل برود، ولی اگر عمل اورژانسی نداشت باید چندین آزمایش و تست انجام می داد و مشاوره می شد، اما الان در حال مرگ است و سریع باید به اتاق عمل برود، در غیر این صورت فرد خواهد مرد، الان هم بی مقرراتی وجود ندارد و در زمینه تولیدات واکسن، مقررات مطابق شرایط اضطرار است و در حال حاضر تمام واکسن های کرونا مشمول شرایط اضطرار هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: