bazarnews

کد خبر: ۸۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فرایند تولید پیچ‌و مهره‌های مورد نیاز صنعت را که در بیشتر صنایع کشور نیز کاربرد‌های فراوانی دارد، بومی‌سازی کرده است.

ساخت پیچ و مهره ایران‌ساز، موجب گردش چرخه صنعت در داخل کشور شده است و حالا این پیچ و مهره‌ها که در بیشتر صنایع کشور کاربردهای فراوانی نیز دارد به دست یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به تولید انبوه رسیده و راهی بازارهای داخلی و خارجی شده است.

"مرتضی شالی" مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "نیکان تک‌ایرانیان" اظهار کرد: در صنایع کشور برای هر اتصالی از پیچ و مهره استفاده می‌شود و این کاربرد در صنایع ساختمان، نفت و صنایع دیگر نیز صدق می‌کند و به صورت کلی اتصال هر 2 قطعه در صنعت نیاز به پیچ و مهره دارد؛ ما سعی کرده‌ایم بر روی کیفیت محصول، دقت نظر بسیار زیادی داشته باشیم و به همین خاطر کنترل کیفی و آزمایشگاه را به خدمت گرفتیم تا بتوانیم یک محصول با کیفیت را در خدمت کارفرمایان بگذاریم.

حسین سمیعی مدیرفنی شرکت دانش‌بنیان تک‌ایرانیان نیز با اشاره به نقش اثرگذار رابطه صنعت و دانشگاه در تولید این محصول گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل با اینکه تجربه آنها کم است اما دانش علمی بسیار بالایی دارند و از این نظر بسیاری از توقعات ما در این حوزه برآورده شده است و از نیروی این قشر جوان در تولید این محصول استفاده شده است.

محمد پیمانی معاون بازرگانی خارجی شرکت دانش‌بنیان نیکان تک‌ایرانیان نیز در ادامه تصریح کرد: ما این محصول را به کشورهای اطراف از جمله گرجستان و عمان نیز صادر کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال مذاکره با کشورهای آفریقایی هستیم تا با مساعدتر شدن شرایط بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

حمید دالوند مدیر آزمایشگاه شرکت دانش‌بنیان نیکان تک‌ایرانیان درباره استانداردهای این محصول تاکید کرد: استانداردهای ما دمای بالا را مدنظر قرار می‌دهند و البته یکسری استانداردها نیز در صنایعی مثل نفت و پالایشگاه کاربرد دارند و در ادامه نیز آزمون‌هایی خاص مثل تست ضربه انجام می‌شود که میزان تُردی فولاد را اندازه‌گیری می‌کند.

بومی‌شدن فرایند تولید در این کارخانه، شاه‌کلید رسیدن به خودکفایی در تامین این محصولاتِ با کیفیت ایرانی است؛ تعریف ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی رویکردی است که اینجا فولاد را نرم کرده است!؛ پیچ و مهره‌های صنعتی با فناوری داخلیِ امروز و با استانداردهای به روز جهان روانه صنایع داخلی و بازارهای جهانی می‌شوند و همت فناوران داخلی و تلاش در تولید محصولات با کیفیت، به ایجاد یک آزمایشگاه مرجع در این کارخانه منجر شده است.

امروز در این کارخانه با حل پیچیدگی‌های کلی، روند تولید پیچ و مهر‌ه‌ها بومی شده است و در صورت تامین به موقع مواد اولیه، این حرکت در مدار شکوفایی و ارزآوری بیشتر قرار خواهد گرفت.

 

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: