bazarnews

کد خبر: ۸۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
عضویت دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در شورای عالی بورس، حضور در هیات مدیره ارکان بازار سرمایه و ارتباط بهتر با سازمان بورس از جمله اتفاقات مهمی بود که جایگاه کانون را ارتقا داد. این روابط باعث شده تا کانون جایگاه قوی تری در روند تصمیم گیری های بازار سرمایه داشته باشد. ارتباط با سازمان بورس هم تقویت شده و عملا برخی از پژوهش ها وبررسی های تخصصی پیش از اتخاذ تصمیمات، به کانون سپرده شده است.

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهاد های سرمایه گذاری و عضو شورایعالی بورس امروز و در جمع خبرنگاران به روند فعالیت کانون نهادهای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: چهارسال پیش فعالیت کانون با یک مشکل عمده مواجه بود و اعضا حق عضویت خود را پرداخت نمی کردند و توان مالی ما بسیار ضعیف شده بود. ‌ بنابراین تلاش کردیم تا بنیه مالی تقویت شود و کانون نهادهای مالی به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی افزود: روند تقویت توان مالی کانون موفقیت آمیز بود و علاوه بر آن تعداد اعضا از ۱۲۴ به ۳۴۵ نهاد مالی رسید و امروز بیش از ۹۰ درصد آنها حق عضویت خود را پرداخت می کنند و تمام بنیه مالی این مرکز از دریافت حق عضویت ها است. البته ما یک نهاد مالی غیر تجاری هستیم و هدف ما درآمدزایی نیست اما برای تداوم برنامه های خود به منابع مالی نیاز داریم.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با تاکید بر اینکه اثرگذاری کانون در روند تصمیمات اتخاذ شده در بازار سرمایه نیز افزایش قابل توجهی داشته، بیان کرد: عضویت دبیر کل در شورای عالی بورس، حضور در هیات مدیره ارکان بازار سرمایه و ارتباط بهتر با سازمان بورس از جمله اتفاقات مهمی بود که جایگاه کانون نهادهای سرمایه گذاری را ارتقا داد. این روابط باعث شده تا کانون جایگاه قوی تری در روند تصمیم گیری های بازار سرمایه داشته باشد. ارتباط با سازمان بورس هم تقویت شده و عملا برخی از پژوهش ها وبررسی های تخصصی پیش از اتخاذ تصمیمات، به کانون سپرده شده است.

وی دامه داد: همچنین تصمیم داشتیم از جایگاه تثبیت شده ای در عرصه بین المللی برخوردار شویم که متاسفانه با دور جدید تحریم ها مواجه شدیم. هرچند عملا حق عضویت در مجمع CIIA را گرفتم اما کمیته حقوقی این مجمع اعلام کرد تا زمان رفع تحریم کشور این عضویت رسمی نمی شود. با این حال سال گذشته به عضویت ASF در آمدیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: