bazarnews

کد خبر: ۸۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
دادستان قزوین گفت: با اجرای دقیق سند تحول قضایی که به تازگی از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرایم خاص استان افزود: به رغم اطلاع رسانی که درباره این سند در کل کشور صورت گرفته است هنوز جا دارد که این سند بیشتر تببین شود و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم درباره آن صورت گیرد، چون با اجرای دقیق آن خیلی از مشکلات و مسایل اجتماعی حل می شود.
وی با بیان اینکه در این سند، هفت مأوریت برای دستگاه قضایی پیش بینی شده است، افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به وظایف دستگاه قضایی اشاره و در این سند هم ماموریت های جدیدی با نگاه بر گام دوم انقلاب تعریف شده است.
قاسمی گفت: این سند صرفاً مقید یا مربوط به خود قوه قضاییه نیست و به سازمان ها و ادارات دیگر نیز اشاره کرده و ارتباط دوباره با مردم برقرار کرده است.
دادستان قزوین افزود: به قطع، توفیق ما در اجرای این سند بدون مشارکت مردم و حرکت فراقوه ای امکانپذیر نخواهد بود.
قاسمی افزود: رویکرد این سند، مردم محور است و ما باید با استفاده از ظرفیت های مردمی از سمن ها و ظرفیت های فردی در زمینه نظارت و اجرا اقدام کنیم تا ماموریت های اشاره شده در سند به مرحله اجرا برسند.
دادستان قزوین گفت: برای رسیدن به این مأموریت ها راه طولانی در پیش است که با مشارکت دستگاه ها و محوریت مردم امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: این سند، نقشه راه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب است، چون باید بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، مسیر طی شده را مورد تحلیل قرار دهیم و برای نسل بعد نقشه راهی را پیش رو داشته باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: