bazarnews

کد خبر: ۸۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مبلغ ۱/۴ میلیارد تومان از بابت واریز ۳۰ درصد از دستمزد نیروی کار شغل اولی در قالب طرح یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان پرداخت شد.

قاسم رحیمی در تشریح جزئیات طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: این طرح در 16 استان مرزی و محروم کشور با پرداخت 30 درصد از دستمزد مصوب شورای عالی کار به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید انجام می شود.
دبیرکارگروه اشتغال استان اردبیل اعلام کرد: تا کنون تعداد نزدیک به 1 هزار 200 نفر نیروی کار شغلی اولی در قالب طرح یارانه دستمزد و با بیمه تامین اجتماعی مشغول به کار شده اند.
وی افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرایی طرح یارانه دستمزد کارگاه های دارای مجوز و دارای کد کارگاهی تا 5 برابر میانگین نیروی کار موجود بیمه شده می تواند کارجو جذب کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: شرایط سنی برای کارجو حداکثر 37 سال است و برای کارجویان ذکور طول دوره خدمت به حداکثر سن افزوده می شود.
رحیمی در تشریح شرایط بکارگماری افراد متقاضی در طرح یارانه دستمزد گفت: حداقل مدرک تحصیلی کارجویان دیپلم و بالاتر از آن در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: جهت بهره مندی کارفرمایان از مزایای طرح یارانه دستمزد کارگاه در زمان اجرای طرح باید فعال بوده و کارجو را طبق دستورالعمل بکار گرفته باشد.
پرداخت 30 درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: پرداخت یارانه دستمزد معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه است.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه های جدید التاسیس که از فعالیت آن کمتر از یکسال گذشته باشد نیز می توانند تعداد کل نیروی های بیمه شده را به عنوان کارجو به کارگیری و از یارانه دستمزد برخوردار شوند.
رحیمی افزود: حداکثر بهره مندی از طرح یارانه دستمزد برای هر شغل اولی به مدت 12 ماه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: تاکنون مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان از بابت جذب نیروی کار شغل اولی به حساب کارفرمایان واریز شده است.
وی ادامه داد: شغل اولی ها و کارفرمایان مشمول از طریق سامانه http://pyd.mcls.gov.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

برچسب ها: کارفرما ، اردبیل ، یارانه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: