bazarnews

کد خبر: ۸۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
رییس سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴ هزار و ۹۱۲ معلول کم شنوا و ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی هستند.

زهرا امینی با اشاره به این که بهزیستی در راستای ارائه خدمات به همه گروه های هدف تلاش می کند، گفت: افراد کم شنوا و ناشنوا یکی از این گروه ها هستند که نیازمند امکانات خاص برای آموزش و ... هستند.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به این که تعداد 4 هزار و 912 نفر از معلولین تحت پوشش این اداره کل ناشنوا وکم شنوا هستند، افزدو: از این تعداد 1 هزار و 954 نفر در اراک زندگی می کنند و نیازمند خدمات رفاهی و آموزشی هستند.
وی با بیان این که تقویت بنیه علمی این عزیزان امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با همکاری کتابخانه های عمومی استان نیاز به تاسیس کتابخانه ای جهت استفاده ناشنوایان احساس می شد که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.
تاسیس کتابخانه مخصوص افراد ناشنوا وکم شنوا
زهرا امیی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه مخصوص نابینایان و ناشنوایان در اراک تاسیس می‌شود، ادامه داد: از اولویت‌های این اداره کل تاسیس کتابخانه جهت افراد ناشنوا و کم شنوا است که این طرح به زودی در استان مرکزی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کتاب و منابع کتابخانه ای نباید تنها در انحصار افراد با شرایط جسمانی سالم و پژوهشگران باشد، گفت: همه افراد باید بتوانند از خدمات کتابخانه ای بهره مند شوند و بهتر است کتابخانه ها منابع مناسب هر فردی از جمله معلولان را در اختیار آنها قرار دهند.
بهره مندی معلولان از حقوق فردی و اجتماعی
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر این که ناشنوایان و کم شنوایان نیز به عنوان یکی از گروه های معلول شناخته می شوند، اضافه کرد: این قشر از جامعه همچون سایر افراد، دارای حقوق فردی و اجتماعی هستند و لازم است شرایطی فراهم آید که این گروه از خدمات کتابخانه ای که همه افرادی استفاده کنند، بهره بگیرد و از حاشیه جامعه به متن بیایند.
امینی اضافه کرد: وجود کتابخانه ویژه ناشنوایان اقدام بسیار مهم، نو و بدیعی بود که صورت گرفت تا آنها نیز بتوانند بیشتر در این عرصه‌های مختلف اجتماع حاضر شوند.
وی ادامه داد: بهزیستی تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به خانواده بزرگ خود که شامل معلولین در سطوح مختلف می شود بکار گرفته و امید است در این راه موفق عمل کرده باشد.
وی همچنین اضافه کرد: امید است شاهد حضور و مشارکت هر چه بیشتر خیرین و نیکوکاران در برنامه های خود باشیم چرا که بهزیستی به تنهای نمی تواند پاسخگوی نیاز این عزیزان باشد.

خبرگزاری آریا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: