bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت کرج اعلام کرد که با اقدامات توسعه‌ای انجام گرفته میزان اشتغالزایی این شهرک نسبت به زمان راه اندازی در سال ۹۷ حدود ۲ برابر شده است.

میثم نیک نژادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون بیش از سه هزار و۵۰۰ نفر در ۱۵۴ واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی خوارزمی ماهدشت فعال هستند که این رقم در سال ۹۷ کمتر از یک هزار و۷۰۰ نفر بود.

وی بیان داشت: شهرک صنعتی ماهدشت در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار راه اندازی  شده کهدر صورت حمایت دستگاه های اجرایی از ظرفیت بالایی برای پذیرش تعداد زیادی واحد تولیدی و صنعتی سبز و غیر آلاینده برخوردار است.

مدیرعامل شهرک صنعتی خوارزمی  با اشاره به توسعه زیر ساخت ها در شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت گفت: توسعه شبکه برق، ارتقای شبکه فاضلاب، فضای سبز و آسفالت خیابان ها از جمله اقداماتی است که برای بهبود زیر ساخت ها در این شهرک با هدف استقرار هر چه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفته است.

نیک نژادی افزود:  از مهم ترین مشکلات  این شهرک مربوط به مجوزهای صنایع است که تنها به صنایع تا رده ۲ و صنایع انتقالی اجازه استقرار در شهرک داده می شود.

وی ادامه داد:  انتظار ما از دستگاه های اجرایی  از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که کمک کرده تا صنایع جدید و واحدها فاقد آلایندگی  بتوانند در شهرک ماهدشت مستقر شوند.

مدیرعامل شهرک صنعتی ماهدشت گفت : این در حالی است که در صورت رفع این موانع می توان زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را در  این شهرک صنعتی در فاز اول ایجاد کرد.

مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت عدم همکاری برخی از دستگاه ها از جمله شهرداری ماهدشت در توسعه شهرک را از دیگر موانع پیش روی عنوان کرد و  افزود: علاوه بر این این شهرک صنعتی از موانع کلی اخلال در کسب و کار که در تمام کشور شاهد آن هستیم نیز بی نصیب نمانده و امیدواریم که به مرور زمان برطرف شوند.

نیک نژادی در ادامه با اشاره به رشد فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه ها در این شهرک صنعتی طی ۲ سال گذشته گفت: این  در حالی است که برای اجرای این پروژه ها هیچ گونه اعتبار دولتی دریافت نکردیم و امیدواریم که طی ۲ سال آینده به وضعیتی برسیم که بتوانیم در راستای توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذاران صنایع بیشتری را در شهرک مستقر کنیم.

وی ادامه داد: این شهرک بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زمان تاسیس تا کنون ارزش افزوده در آن ایجاد شده  و بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع نیز در آن مجوز ساختمانی برای راه اندازی واحدهای صنعتی صادر شده است.

نیک نژادی گفت: همچنین هم اکنون مجوز بیش از ۴۳ پروانه ساخت صنعتی صادر شده که در سال های آینده وارد مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهرک صنعتی غیر دولتی ماهدشت در استان البرز به عنوان قطب تولید آرد کشور در سال ۹۷ مجوز پروانه بهره برداری آن صادر شده است.

این شهرک نزدیک ترین شهرک صنعتی به فرودگاه بین المللی پیام و تنها شهرک همجوار با سه استان تهران، مرکزی و قزوین  است که در جنوب کرج واقع شده است.

استان البرز دارای ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و در مجموع سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و سایر مناطق استان با اشتغالزایی حدود ۱۲۰ هزار نفر فعال هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: