bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در جشنواره امتنان از کارگران و واحد‌های نمونه و همایش تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه‌های بهداشت کارگری برتر استان فارس، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در فارس برای رقابت در سی و یکمین دوره جشنواره امتنان ثبت نام کردند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، برترین‌ها در چهار بخش کارگران نمونه، گروه کاران نمونه، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و کارفرمایان سلامت محور، مشخص شدند.

سهراب مختاری افزود: ثبت نام متقاضیان مشمول در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی از طریق سامانه جشنواره امتنان در سراسر استان فارس انجام شد و داوری‌ها در این زمینه بر اساس مستندات ارائه شده صورت گرفت.

او بیان کرد: نفرات برتر این جشنواره برای رقابت ملی معرفی خواهند شد و گروه داوری ملی بعد از بازدید میدانی و راستی آزمایی، نفرات برتر را معرفی خواهند کرد.

به گفته مختاری، بر اساس ماده ۱۹۵ قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که هر ساله نخبگان جامعه کارگری ‌و کارفرمایی را شناسایی و به جامعه معرفی کند.

او، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط موجود باید همه تلاش‌ها متمرکز بر حفظ فرصت‌های شغلی باشد، اظهار داشت: در سال ۹۲ در استان فارس، ۴۹۳ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود داشت اما این تعداد اکنون به یک هزار و ۱۱۸ تشکل افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین به تلاش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اشاره و بیان کرد: با توجه به همه‌گیری این ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کارگری امر بسیار ضروری بو،د به همین سبب از زمان شیوع این بیماری خطرناک ۷۸ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی استان فارس انجام شده است.

مختاری افزود: ۴۷۱ هزار ۳۲۹ کارگر بیمه شده در استان فارس وجود دارد که تاکنون چهار هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد مشکوک به ابتلا به کرونا بوده‌اند که چهار هزار و ۴۷۰ نفر مبتلا قطعی در این استان از بین جامعه کارگری ثبت شده که از این تعداد چهار هزار و ۳۹۳ نفر بهبود یافته و تنها ۱۲ نفر فوت کرده‌اند که این نشان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کار و تلاش فارس دارد.

او با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا به ۷۴ هزار نفر در استان فارس بیمه بیکاری پرداخت شده است، گفت: همچنین ۴۹۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کارفرمایان این استان پرداخت شده و فارس در حوزه ثبت نام این تسهیلات رتبه دوم و در بخش پرداخت، رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا، اقدامات زیادی در این استان انجام شده که نتیجه آن به نحوی است که اکنون از نظر تعداد بیمه شدگان براساس لیست تامین اجتماعی در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۸ تعداد بیمه شدگان فارس، یک ممیز ۵۶ صدم درصد رشد داشته است.

او همچنین بیان کرد: ظرف چند سال اخیر نیز ۱۴ مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کارگران با صرف اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان فارس ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه این جشنواره، ۹ نفر کارگر برتر در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی، ۶ گروه کار نمونه ،سه واحد کار نمونه ، ۲ کارفرما سلامت محور و ۲ خانه بهداشت کارگری برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: