bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
نماینده مردم شهر کرد در مجلس با انتقاد از نفوذ دلالان در شبکه توزیع محصولات کشاورزی و باغی گفت:‌ دولت زمینه عرضه محصولات کشاورزی و باغی را به صورت مستقیم در بازار توسط کشاورزان فراهم آورد تا ازا ین طریق جلوی افزایش قیمت‌ کالاها توسط دلالان گرفته شود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌امروز شاهد نفوذ دلالان در شبکه توزیع کالاها و محصولات کشاورزی و باغی هستیم که این مسئله باعث افزایش بیش از احد این اقلام مصرفی مردم شده است. 

وی افزود: بهترین راهکار برای جلوگیری از مسئله این است که دولت زمینه عرضه محصولات باغی و کشاورزی به بازار را توسط کشاورزان فراهم کند. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کار با همراهی اصناف و شهرداری‌ها به خوبی قابل انجام است و در بعد نظارتی از ظرفیت بسیج می‌توان برای کنترل بازار استفاده کرد و این کاری است که به سهولت قابل انجام خواهد بود. 

راستینه خاطرنشان کرد: نفوذ دلالان در بازار توزیع محصولات کشاورزی باعث شده تا هم کشاورزان به ناچار با قیمت نازلی محصولاتشان را بفروشند و هم مردم با قیمت بسیار بالایی این محصولات را خریداری کنند. 

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید بادام در کشور است، اما زمینه صادرات این محصول فراهم نمی‌شود که اگر این کار انجام می‌شد، با توجه به قیمت بالای ارز، منافع خوبی عاید کشور و کشاورزان می‌شد. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم فراهم آوردن بستر صادرات بادام تولیدشده توسط بخش بازرگانی وزارت صنعت باعث شد تا کشاورزان به ناچار با قیمت بسیار پایینی بادام خود را به دلالان بفروشند و ما شاهدیم که این بادام‌ها نه صادر شد و نه به بازار داخلی عرضه شد و قیمت این محصول در بازار داخلی هم بسیار بالاست.

راستینه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف بخش بازرگانی است که بین بازار داخلی و محصولات صادراتی تعادل ایجاد کند که این کار نمی‌شود و ما شاهد هستیم که یک محصول را به طور فراوان در بازار و با قیمت بسیار پایین عرضه شده و یکبار هم شاهد هستیم که یک محصول در بازار نایاب می‌شود. 

وی افزود: اگر وزیر صنعت در این هفته چاره‌ای برای و

فضعیت بازار نیندیشد، ما در هفته آینده از ابزارهای نظارتی خود درباره قیمت کالاها و به ویژه محصلات باغی و کشاورزی استفاده خواهیم کرد و وزیر را برای ارائه توضیح به مجلس فراخواهیم خواند. 

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: