bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: یک باغ لیمو و نخلستان در میدان بزرگ میوه و تره بار این کلانشهر ایجاد شده است.

احمد ملایی نسب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت روز درختکاری ۶۰۰ نهال در قالب یک باغ لیمو و بیش از ۸۰۰ پاجوش نخل در ورودی شرقی شهر بندرعباس ایجاد شده است.

وی افزود: در فضای سبز مجموعه نیز انواع میوه‌های گرمسیری مانند چیکو، پاپایا، انبه، گواوا، نارنج، موز، گارم‌زنگی، جم و غیره کاشته شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس ادامه داد: علاوه بر توسعه فضای سبز و رعایت سرانه مورد نیاز، رویکرد اقتصادی به کاشت گونه‌های مثمر داریم.

وی تصریح کرد: نخل نماد شهرهای گرمسیری و یک گیاه مثمر ثمر است که در ورودی مجموعه، که البته بخشی از ورودی شهر نیز محسوب می‌شود، کاشته شده است.

ملایی نسب خاطرنشان کرد: تنوع گونه‌های بومی ایجاد مکانی دلنشین و جذاب با هدف استفاده از عملکرد زیست محیطی درختان مانند تصفیه هوا، ایجاد محیطی شاداب و آشنایی شهروندان با درختان میوه‌های گرمسیری از اهداف این سازمان از این اقدام است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: