bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: نمایشگاه دائمی و ویترینی تولیدات ساخت داخل استان برای آماده‌سازی نیاز به منابع مالی دارد.

محمد حاجی زمانی امروز در جلسه ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه دائمی هم‌زمان با نمایشگاه مجازی تولیدات داخل استان قم در حال آماده‌سازی است بعد از تحویل محل موردنظر برای راه‌اندازی نمایشگاه ما پیگیر تأسیسات آب؛برق و تلفن و گاز شدیم و چیدمان کمدهایی که باید محصولات در آن قرار گیرد را بررسی کردیم که برای فاز اول 50 واحد را در نظر گرفتیم .

وی بیان کرد: در حال حاضر در محل ثبت‌نام و دریافت متقاضی هستیم و هفتگی جلسات پیگیری داریم به لحاظ محدودیت‌های کرونایی بازدیدها محدود است جلسه مجازی با دبیر کلینیک صنعت استان داشتیم تا مجموعه موردبازنگری قرار گیرد بحث اصلی ما تأمین منابع مالی و پشتیبانی است.

این مسئول عنوان کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی قابلیت اعزام نیروهایی برای بازدید از نمایشگاه داریم لذا اگر تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت شهرک‌ها و بسیج جامعه مهندسین صورت پذیرد و هم‌چنین خانه صمعت  منعقد شود منابعی که جذب نشده می‌تواند جزو بودجه باشد و به‌صورت یکجا تحویل این سیستم دهند برای پایلوت واحدهایی که امسال به‌عنوان صادرکننده برتر انتخاب شدند در ابتدا وارد این سیستم خواهند شد.

 با راه‌اندازی نمایشگاه‌های مجازی و دائمی قم پایلوت کشورمی شود 

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت :در 3 ماهه اول با این تزریق منابع مالی ما می‌توانیم به‌عنوان یک استان نمونه کشوری در حوزه نمایشگاه دائمی تولیدات ساخت داخل معرفی شویم بعد از 3 ماه که مشتری پیدا کردیم می‌توانیم مبلغی را از واحدهای صنعتی هم بگیریم و در آینده نتایج خوبی را خواهیم داشت.

میثاقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه گفت: در ارتباط با هزینه گرد حضور در نمایشگاه و پشتیبانی از نرم‌افزار نمایشگاه مجازی قانونی در شرکت صنایع کوچک داریم بر اساس آن هزینه‌ها تأمین خواهد شد ما مکاتباتی انجام دادیم و نتایج از سوی صنایع کوچک به‌عنوان حامی بررسی می‌شود.

 دغدغه واگذاری زمین به شهرک شهاب قم 

در ادامه رئیس سازمان صمت قم نیز بیان کرد: بحث نمایشگاه مجازی و هم‌چنین راه‌اندازی نرم‌افزار آن از سوی بسیج جامعه مهندسین صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد این نمایشگاه‌ها می‌تواند به‌عنوان اهرمی برای توسعه صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی به کار گرفته شود.

محمود سیجانی افزود: بحث واگذاری سند هنوز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته دغدغه اصلی واحدهای صنفی است که می‌خواهند در این شهرک مستقر شوند اما باگذشت  10 سال هنوز دورنمای مطلوبی نداریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: