bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین مزرعه آموزشی تحقیقاتی پرورش ماهیان سردآبی ویژه هنرجویان کشاورزی این استان به بهره برداری رسید.

هادی زارع پور عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح آموزشی و تحقیقاتی اظهار داشت: این طرح با مشارکت مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی در ۲ حوضچه ویژه آموزش عملی هنرجویان هنرستان کشاورزی راه اندازی شده است.


وی افزود: هنرجویان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی(ره) از ظرفیت این مرکز آموزشی در تلفیق فعالیت‌های عملی و تئوری استفاده می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شوند.


زارع پور از روند تولیدی کردن هفت هنرستان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: با تولیدی کردن هنرستان‌ها علاوه بر آموزش عملی هنرجویان زمینه کمک به اشتغال و درآمدزایی آنان نیز فراهم می‌شود.

وی ابراز داشت: یک هکتار زمین در منطقه مختار یاسوج برای فعالیت هنرجویان ۲ رشته شیلات و گیاهان دارویی نیز اختصاص یافته است.


رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج هم گفت: این مرکز تحقیقات تنها مرکز فعال در زمینه اصلاح نژاد ماهی قزل آلا در کشور است.

محمد میثم صلاحی افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم تولید ماهیان سردآبی در کشور را دارد و اجرای آموزش‌های عملی ظرفیتی برای اشتغال و افزایش تولید ایجاد کرده است.

وی افزود: با بهره گیری از توان علمی نیروهای انسانی ماهر و  استفاده از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی  می توان در این مرکز ضمن تسریع در فرایند چرخه تکثیر و تولید ماهیان سردابی، آموزش‌های لازم را برای ارتقاء دانش تخصصی به دانش‌آموزان ارائه داد.

برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد و متفاوت زمین پرورش آبزیان را در کهگیلیوه و بویراحمد فراهم کرده است.

 بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رشته‌های شیلات و گیاهان دارویی در این هنرستان تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۲۵۴ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که سالانه ۱۸هزار و ۶۰۰تن تولید دارند.

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: