bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بیشترین خسارت پرداختی از سوی این حوزه طی سال‌های گذشته مربوط به سرمازدگی محصولات کشاورزی در سطح استان بوده است.

قدرت‌الله مهدیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه سهل‌انگاری‌های برخی کشاورزان در بیمه کردن محصولات باعث شده است تا سالانه بخش اعظمی از بودجه‌های تخصیصی را در این راه هزینه کنیم تا جایی که در سال‌ ۹۷ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان، در سال ۹۸ یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و دامداران خسارت پرداخت شده است.

به گفته این مسوول بحران، پرداخت این خسارات در حالی است که بودجه مدیریت بحران استان قزوین از سال گذشته تا امروز تنها ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مهدیخانی ادامه داد: همچنین مدیریت بحران کشور سالانه ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت متمرکز تخصیص می‌دهد اما با این وجود همه ساله به کشاورزان توصیه می‌کنیم تا محصولات خود را بیمه کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون بیمه اجباری حوادث غیرمترقبه از سوی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خوشبختانه این اقدام عملیاتی و به استان‌ها ابلاغ شده است و ما در انتظار آیین نامه اجرایی آن هستیم که به نظر می‌رسد تا اوایل سال آینده به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان قزوین مبنی بر ورود سامانه بارشی و توده هوای سرد به سطح منطقه طی روزهای آینده، به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود تا اقدامات لازم را برای حفظ و نگهداری محصولات و دام‌های خود به عمل آورند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: