bazarnews

کد خبر: ۹۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
سرپرست تامین اجتماعی رودهن گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی، مشکلات خود را در رابطه با حذف دفترچه بیمه به سامانه ۱۴۲۰ با ثبت کد ۲ اعلام کنند تا به آنها رسیدگی شود.

«جلیل جلیلی» توضیح داد: حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی یک طرح ملی است و با توجه به جدید بودن طرح احتمال بروز یک سری مشکلات در اجرای آن وجود دارد که شهروندان می توانند مشکلات را با سامانه ۱۴۲۰ در میان بگذارند.

وی گفت: حذف هزینه ارز کاغذ وارداتی، کاهش تردد و صرفه جویی در وقت بیمه شدگان در دستور کار قرار گرفته است و با شیوع بیماری کرونا، سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ و رویکرد دولت الکترونیک تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد.

سرپرست تامین اجتماعی رودهن ادامه داد: در این طرح ۳۰ خدمت غیر حضوری برای ۷۰ میلیون کاربر خدمات بیمه تامین اجتماعی اجرا می شود تا بیمه شدگان زیر پوشش امور بیمه ای خود را در منزل یا محل کار خود بدون مراجعه به شعب و کارگزاری ها انجام بدهند.

جلیلی با اشاره به جزئیات اجرای خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: خرید خدمت سربازی، دریافت مفاصا حساب، محاسبه سنوات کارکرد بیمه شدگان، مشاهده سوابق، امور بازنشستگی، بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد، بخشی از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان زیر پوشش در این طرح است.

وی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰ تلفن همراه هر شخص به یک شعبه کارگزاری بیمه تبدیل شده است، گفت: بیمه شدگان با ثبت کد ملی و دریافت کد کاربری وارد سامانه می شوند و بدون مراجعه به شعب و کارگزاری ها امور مربوط به بیمه خود را انجام می دهند.

سرپرست تامین اجتماعی رودهن افزود: همچنین کاربران برای اعتبار سنجی دفترچه بیمه خود کد *۱۶۶۶# را در تلفن همراه خود وارد کرده و از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع می شوند و با ۲ روش مستقیم و غیر مستقیم امور درمانی خود را در مراکز درمانی انجام می دهند.

جلیلی با تشریح روش مستقیم و غیر مستقیم درمانی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۰ مرکز در سطح استان تهران دارد که بیمه شدگان در روش مستقیم با ارائه کد ملی تمام خدمات درمانی خود را به رایگان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در روش غیر مستقیم نیز بیمه شدگان در بیمارستانهایی که متعلق به این سازمان نیستند با طرح ۳۰۷۰ امور درمانی خود را با اعلام کد ملی و میزان اعتبار دفترچه از خدمات درمانی به رایگان انجام می دهند.

جلیلی افزود: به مناسبت بعثت پیامبر اکرم(ص) از این پس بیمه شدگان با سن بالای ۶۵ سال می توانند در شهرستان هایی که سازمان فاقد مراکز درمانی ملکی است، بدون پرداخت هیچ هزینه ای در مراکز درمانی غیر دولتی بستری شوند و تمام هزینه های درمان و بستری، تجهیزات و پروتزهای مورد نیاز آنها توسط سازمان تامین می شود.

وی گفت: شعبه تامین اجتماعی رودهن طی ماه گذشته به ۶ هزار نفر از افراد زیر پوشش، بیمه بیکاری و در حدود ۴۳ میلیارد تومان بیمه بیکاری و غرامت دستمزد و ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان به بازنشستگان زیر پوشش پرداخت تعهدات بلند مدت داشته است.

وی ادامه داد: امور مربوط به بیمه ۴۰۰ هزار نفر از شهرهای پردیس، بومهن، رودهن، دماوند و جاجرود در این شعبه انجام می‌شود و همکاران ما در کارگزاری های بومهن، خرمدشت و شعبه اقماری پردیس پاسخگوی مراجعان هستند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و گفتنی است در حال حاضر بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان های پردیس و دماوند به طور مشترک از شعبه رودهن خدمات دریافت می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: