bazarnews

کد خبر: ۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
شرکت فضایی خصوصی بلواوریجین از شبیه سازی جاذبه کره ماه با استفاده از کپسول فضایی به روز شده نیوشفرد خبر داده است.
 

با توجه به تلاش ناسا و برخی شرکت‌های فضایی خصوصی برای برنامه‌ریزی سفر فضانوردان به کره ماه، شبیه سازی شرایط این سفر از اهمیت زیادی برای موفقیت آن برخوردار است. بلواوریجین به همین منظور با چرخش کپسول فضایی نیوشفرد در مدار زمین تلاش خواهد کرد تا برای دقایقی وضعیت گرانشی کره ماه را برای فضانوردان شبیه سازی کند.

نیوشفرد کپسولی است که برای حمل بار و فضانورد به مدار زمین طراحی شده و در ژانویه سال جاری چهاردهمین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. در این پرواز فضانوردانی نیز حضور داشتند و برخی تجهیزات جدید نصب شده بر روی کپسول یادشده نیز آزمایش شد.

بر مبنای تفاهم این شرکت با ناسا قرار است سیستم راکتی کپسول یادشده تقویت شود تا شبیه سازی شرایط سفر به ماه برای ناسا و فضانوردان آن ساده‌تر شده و با دقت بیشتری انجام شود.

این شبیه سازی هر بار تنها حدود دو دقیقه به طول می‌انجامد و احتمالاً در هر سفر ۱۱ بار انجام می‌شود تا اطلاعات مورد نظر ناسا به دست آید. علت این اقدام آن است که ناسا هرگز نتوانسته شبیه سازی شرایط گرانشی ماه را بر روی زمین با دقت لازم انجام دهد. انتظار می‌رود این آزمایش‌ها توسط بلواوریجین از سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

 

مهر/

برچسب ها: فضانورد ، فضا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: