bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
معاون بهبود کیفیت دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در شرایط بسیار سختی قرار داریم و باید هم مسؤولان و مردم برای امنیت غذایی پایدار در کنار هم باشند تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

عباس اکبری شریف معاون بهبود کیفیت دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران صبح امروز در مراسم افتتاح دامداری ۳ هزار رأسی دام سنگین مجتمع گشت و صنعت اشراق، اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار داریم و باید هم مسؤولان و مردم برای امنیت غذایی پایدار در کنار هم باشند تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

وی گفت: در استان تهران سالانه ۳۳ میلیون تن گوشت قرمز را داریم، چیزی که استان تهران از سایر استان‌ها جدا می‌کند حضور شرکت‌های دانش بنیان در دامداری‌ها است.

معاون بهبود کیفیت دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در استان تهران ۴ شرکت در حوزه دانش بنیان و دامداری‌ها فعالیت می‌کنند که سه شرکت در حوزه دام سبک و یک شرکت دام سنگین است که با افتتاح این واحد دامی در حوزه دانش بنیان نیز فعال است به ۵ واحد دامی می‌رسد.

اکبری شریف بیان کرد: یکی از اقدامات ارزنده این واحد دامی که بر اثر تحریم به حالت نیمه فعال در آمده بود به همت جوانان مؤمن و فرزندان شهدا که جوانان برومند، دل در گرو انقلاب داشتند با استفاده از علم و تکنولوژی این واحد نیمه تعطیل را به حالت فعال در آوردند و از شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره بردند و توانستند در حوزه انتقال جنین و نژادهای دامی نیز موفق باشند.

وی افزود: مجتمع کشت صنعت می‌توانند با استفاده از پتانسیل‌هایی که در شرکت دانش بنیان و انتقال جنین می‌تواند در حوزه تولید گوشت قرمز گاوی موفق باشند چرا که در حوزه تحریم گوشت قرمز نیز از آن جمله بود کشور را بی‌نیاز کند.

معاون بهبود کیفیت دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تأکید کرد: این مجتمع بزرگ دامی از واحدهایی است که خوراک دام خود را تولید و در تأمین غذای دام سنگین خودکفا هستند و محصولات این واحد دامی در سفره مردم قرار می‌گیرد.

اکبری شریف در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت‌های این واحد دامی حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم فرآورده‌های دامی به بازار است تا کاهش هزینه انجام بگیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: