bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
روسیه سال گذشته ۷۹ میلیون تن مواد غذایی، که ارزش آن بالغ بر ۳۰.۷ میلیارد دلار بوده است را صادر کرده است.

مرکز صادرات کشاورزی روسیه، اگرواکسپورت، که زیر نظر وزارت کشاورزی این کشور قرار دارد، در گزارش جدید خود اعلام کرد روسیه سال گذشته ۷۹ میلیون تن مواد غذایی، که ارزش آن بالغ بر ۳۰.۷ میلیارد دلار بوده است را صادر کرده است.

طبق گزارش این آژانس، صادرات مواد غذایی روسیه نسبت به سال گذشته با جهشی ۲۰ درصدی روبرو شده است و رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۸ را جابه‌جا کرده است. رکورد قبلی صادرات مواد غذایی در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود که در آن روسیه موفق شده بود ۷۸.۵ میلیون تن مواد غذایی به ارزش ۲۵.۸ میلیارد دلار را صادر کند.

همچنین طبق این گزارش برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی، صادرات غلات، گوشت، ماهی، سبزیجات، لبنیات و سایر مواد غذایی روسیه، از واردات آنها بیشتر شد و این کشور به صادرکننده خالص محصولات کشاورزی تبدیل شد.

بزرگترین رشد در صادرات محصولات غذایی روسیه مربوط به صادرات گوشت بود که با افزایش تقاضای چین با جهشی ۴۹ درصدی روبرو شد و به ۹۰۰ میلیون دلار رسید.

‌چین ۱۳ درصد کل صادرات مواد غذایی روسیه را به خود جلب کرد تا بزرگترین مشتری این کشور باقی بماند. ترکیه و قزاقستان به ترتیب با جذب ۱۰ درصد و ۷ درصد از کل صادرات مواد غذایی روسیه دومین و سومین مشتریان بزرگ این کشور بودند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: