bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
 جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز گفت: شروع گردشگری کشاورزی در گلستان بوده و این استان پایلوت این نوع از گردشگری در کشور است.

او با ببان اینکه گلستان در حال تبدیل شدن به پایلوت گردشگری کشور است، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه حفظ و احیای بنا‌های تاریخی با کاربری گردشگری در استان صورت گرفته است.

واحدی افزود: مجلس شورای اسلامی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات ناشی از کرونا در این حوزه مصوب کرده که با تایید شورای نگهبان این اعتبارات پرداخت خواهد شد.

همچنین رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس گفت:در سال ۹۸ با توجه به مزایای شهرستان ایجاد تله کابین علی آبادکتول به ثبت رسید، اما با مخالفت‌هایی روبرو شد و جلوی اجرای آن را گرفتند.

او افزود: امیدواریم با کمک و تعاملات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پروژه تله کابین شهرستان علی آبادکتول به سرانجام برسد و مردم از رونق آن بهره‌مند شوند.

احمد تجری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم اعلام کرد: در یک ماه اخیر حدود ۱۵۰ پروژه گردشگری شامل هتل، واحد‌های پذیرایی و اقامتگاه‌های بومگردی در استان به بهره‌برداری رسید و ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شد.

تجری گفت: هتل سه ستاره علی آباد کتول با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال با زیر بنای ۵۰۰۰ مترمربع و ظرفیتی بالغ بر ۳۰ اتاق و ۸۶ تخت اجرایی می‌شود.

او افزود:این پروژه پس از افتتاح و بهره برداری زمینه اشتغال ۲۵ نفر را به صورت مستقیم در علی آبادکتول فراهم می‌سازد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: