bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
دامداری ۳ هزار رأسی مجتمع کشت و صنعت اشراق با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در شهرستان قرچک افتتاح شد.

همزمان با سراسر کشور واحد ۳ هزار رأسی دام‌های سنگین شیری و گوشتی در مراسم ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

ایوب لکی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق در حاشیه افتتاح دامداری ۳ هزار راسی دام سنگین و شیری اظهار کرد: این مجتمع ۳ هزار رأسی که به بهره برداری رسید در دو سال گذشته به حالت نیمه تعطیل در آمده که به همت و تلاش مسؤولان کشت صنعت به وضعیت فعلی در آمده و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه به ۴ هزار رأسی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این واحد بزرگ دامی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در حوزه اقتصادی و تأمین نیازهای اولیه مردم در حوزه پروتئین و شیر و گوشت فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت ادامه داد: افتتاح این واحد بزرگ تولیدات دامی با محوریت ایجاد جهش تولید اشتغال و کمک به خودکفایی انجام و تولیدات این واحدهای دامی در استان و کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لکی بیان کرد: از اهداف بزرگ این پروژه تکمیل زنجیره تولید، تأمین گوشت قرمز، شیر با کیفیت دام و دام پایه اصلاح نژادی است.

وی خاطر نشان کرد: این واحد بزرگ دامی سالانه ۷۲۰هزار تن، گوشت ۹ هزار تن شیر، ۲۰۰ رأس دام اصلاح نژادی و 30 هزار تن خوراک دام را دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق تأکید کرد: با افتتاح و بهره برداری این واحد دامی از خروج ۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

لکی در پایان گفت: خوشحالیم که در روز مبعث نبی اکرم(ص) و آستانه ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا مجتمع کشت و صنعت وابسته به بنیاد شهید با اعتباری بالغ بر صد و پنجاه و پنج میلیارد تومان افتتاح و برای ۱۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم.

فارس

برچسب ها: قرچک ، دامداری ، گاوداری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: