bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گیاهان دارویی در این استان به لحاظ کیفیت و ارزش افزوده بالا مستعد صادرات به سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه ایران است.

مجید اسماعیلی با اعلام این مطلب افزود: استان قزوین در توسعه کشت گیاهان دارویی مستعد بوده و تجربه ثابت کرده برخی محصولات این استان بازار صادراتی بسیار مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: اگر گیاهان دارویی در استان بر اساس مشاوره و نظرات کارشناسان کشت شود، شاهد تولید و صادرات روزافزون این محصول هستیم و در نهایت به افزایش صادرات غیرنفتی کشور منجر می‌شود.

اسماعیلی به وجود ۱۸ میکرو اقلیم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت‌های اقلیمی و آب و هوایی در استان قزوین، از نظر علمی نمی‌توان یک‌ گیاه دارویی را برای تمام نقاط استان توصیه کرد و علاقمندان به فعالیت در این حوزه باید از نظرات کارشناسان استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: زعفران، زیره، گل گاوزبان، سماق، گشنیز، بابونه و گل محمدی تنها بخشی از ۲۰۰ گیاه دارویی موجود در قزوین است که نشان می‌دهد ظرفیت فوق العاده‌ای در استان وجود دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: