bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: با قلع و قمع ۱۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل اسکلت، بنای ویلایی و دیوار، ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای رسنان و چهارباغ از توابع لواسان بزرگ، رفع تصرف شد.

مسعود ایلکا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اقزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، احکام قطعی قلع و قمع برای موارد مذکور توسط رئیس حوزه قضایی لواسانات صادر و با حضور عوامل کلانتری ۱۶۵ لتیان و همکاران امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان اجرا شد.

به گفته وی، ارزش ریالی مساحت آزاد شده به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول از ادارات مرتبط، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی را مهیا کرد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصول دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) این شهرستان به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ شمیرانات در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، و دو بخش لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: