bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرایی شدن ۱۴۲ هزار طرح اشتغال روستایی در سه سال گذشته خبر داد.

 محمد شریعتمداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما یکی از مهمترین سیاست‌های دولت را در شرایط تحریم اتخاذ سیاست‌های فعال بازار کار توصیف کرد و افزود: از سال ۹۶ پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با ابتکار رئیس جمهور و از طرف ۴ بانک عامل و تامین منابع از صندوق توسعه ملی با مجوز از مقام معظم رهبری و تصویب در مجلس شورای اسلامی برای روستا‌ها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت آغاز شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: این تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد در نقاط مرزی و محروم و سایر نقاط روستایی پرداخت شد.
آقای شریعتمداری افزود: یک و نیم میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص یافت در طول زمان با تبدیل نرخ دلار به ریال تاکنون منجر به پرداخت حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۱۴۲ هزار طرح روستایی شده است.
وی گفت: از بهمن ماه ۱۳۹۶ تاکنون به تدریج اجرای این طرح با زمینه اشتغال بیش از ۲۶۲ هزار نفر را در سطح کشور فراهم کرد که حدود ۶۰ هزار نفر از آن‌ها بیمه تامین اجتماعی یا عشایر دارند و بقیه هم به تدریج بیمه خواهند شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های زیربنایی دولت در روستا‌ها به ویژه در حوزه آب، برق، گاز و راه افزود: دولت در تلاش است تا با استقرار بیشتر در سکونتگاه‌های محلی و توجه به اقتصاد روستاها؛ زمینه‌های تثبیت و رشد حضور جمعیت در روستا‌ها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: