bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد یک پالایشگاه با نظر کارشناسان در منطقه احداث شود که در صورت ایجاد پالایشگاه و بحث پتروشیمی و رونق گرفتن آن معضل بیکاری مرتفع و تمام جوانان از مزایای آن بهره مند شوند.

«شهریار حیدری» عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان چهره‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی قصرشیرین در سرسرای غدیر این شهرستان، با بیان اینکه اکنون مرزنشینان از وضعیت فعلی ناراضی و خواستار منتفع شدن از مزایای آن هستند، افزود: تلاش می‌کنیم که ۹۰ درصد مردم قصرشیرین از مزایای مرز استفاده کنند.

او گفت: اخیرا ۲ مرز رسمی برای انجام ترانزیت از تهران به بغداد تصویب شد که یکی از آن ها مرز رسمی خسروی است.

وی با اعلام اینکه بحث استفاده از ذخایر گاز و نفت را با وزیر نفت مطرح کردیم، توضیح داد که پنج مخزن گازی در منطقه وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

او همچنین افزود: قرار شد یک پالایشگاه با نظر کارشناسان در منطقه احداث شود که در صورت ایجاد پالایشگاه و بحث پتروشیمی و رونق گرفتن آن معضل بیکاری مرتفع و تمام جوانان از مزایای آن بهره مند شوند.

حیدری همچنین یکی از مطالبات مردم را بازگشت به روستاهای مرزی دانست که بعد از جنگ اجازه ندادند مردم بازگردند و گفت: با تلاش‌های انجام شده و با همکاری نهادهای امنیتی و مرزی این موضوع محقق شد و در صورت حضور مردم در مرزها، ضریب امنیت نیز بالا می‌رود.

وی ادامه داد: وحدت قصرشیرین همواره مایه افتخار مردمان منطقه است و باید الگویی برای دیگر نقاط باشد.

حیدری همچنین اضافه کرد: اگر مردم منتقد نباشند شهر رونق نمی گیرد و باید مطالبه گر باشند تا پویایی داشته باشیم و وظیفه دارم در چارچوب قانون از حق مردم دفاع کنم.

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: همواره از سال های گذشته مواردی از جمله بیکاری و معیشت مردمان وجود دارد از این رو اول باید شغلی ایجاد شود تا بیکاری برطرف گردد.

حیدری افزود: در سه شهرستان غربی استان حتی یک کارگاه تولیدی وجود ندارد و اگر امکانات سه شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد حتی نیازهای استان برطرف می شود.

او اظهار داشت: مسایل زیربنایی از جمله منطقه آزاد را پیگیری کردم و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشتیم.

وی گفت: بحث کاهش تعرفه آب و برق را با توجه به گرمسیری بودن منطقه پیگیری می‌کنیم تا نتیجه بگیریم.

در پایان از فعالان چهره های قرآنی ، مذهبی و فرهنگی قصرشیرین با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها: قصرشیرین ، کرمانشاه ، مرز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: