bazarnews

کد خبر: ۹۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: در سال جاری ۳۱ دوره آموزش مهارتی به منظور اشتغالزایی و بسترسازی برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه برگزار شد.

علی حاتمی روز جمعه با اعلام این خبر، افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای معتادان بهبودیافته در سال جاری در دو گروه ماده ۱۵ و ۱۶ صورت گرفت.
وی افزود: در کمپ‌های ماده ۱۵ افراد مدت زمان کوتاه‌تری در اختیار کمپ ها هستند اما در ماده ۱۶ این محدودیت وجود ندارد و می‌توان برنامه ریزی بهتری برای آموزش معتادان داشت.
حاتمی با بیان اینکه در سه بخش بر روی معتادان بهبود یافته کار می کنیم، افزود: امسال در زندانها و مراکز نگهداری معتادان ۳۱ دوره آموزشی و به منظور مهارت آموزی در محیط کار واقعی چهار دوره آشپزی سنتی، آرایشگری مردانه، قالیبافی ترکی و منبت کاری برگزار شده است.
وی افزود: در مراکز ماده ۱۵ نیز چهار رشته تعمیرکار خودرو، نگهداری خودرو، مددیاری و بازپروری اعتیاد و مکانیک عمومی را برگزار کردیم که ۶۲ نفر با مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفرساعت آموزش در آن شرکت کردند.
این مسوول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه آموزش‌ها در سال ۹۹، گفت: در این راستا ظرفیت‌های آموزشی سازمان را به اداره کل بهزیستی و کمپ‌ها اعلام کرده ایم و در حال برنامه ریزی برای آموزش موثر و فراگیر در کمپ‌ها هستیم.
وی گفت: همچنین تدوین استاندارد آموزش مدیریت کمپ ترک اعتیاد مواد مخدر ماده ۱۶ در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان است که اگر محقق شود اتفاق بزرگی در سطح کشور خواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: